Boeing a FAA v přípravách na návrat 737 MAX do provozu

  • 25.08.2019 08:30

V posledních dnech jsme svědky rostoucích aktivit směřujících k předpokládanému návratu 737 MAX do provozu v říjnu. Akcie společnosti reagují růstem.

V úterý oznámil Boeing, že shání na krátkodobý úvazek stovky mechaniků na přípravu vyrobených a nedodaných letadel k zákazníkům.

Ve čtvrtek 22. srpna Federální úřad pro letectví FAA sdělil, že ve spolupráci s Boeingem pokračují přípravy na recertifikaci modelu 737 MAX. Úřad informoval, že bude zvát piloty světových leteckých společností k účasti na simulátorových testech a potvrzení nových provozních procedur. Zváni budou piloti, kteří s Boeingy 737 MAX létali ještě před jejich celosvětovým uzemněním dne 13. března. 

V září má také Standardizační výbor FAA zveřejnit požadavky pro výcvik pilotů modelu MAX. Očekává se, že americké úřady nebudou požadovat pro piloty amerických dopravních společností simulátorový výcvik. 

Pokud bude letoun v říjnu recertifikován, plánuje Boeing, že v únoru dosáhne původního měsíčního tempa výroby 52 letadel a okolo července se výroba zvýší na cílových 57 letadel/měsíčně. Generální ředitel Boeingu Dennis Muilenburg informoval, že pokud by došlo k dalším zpožděním v recertifikaci, Boeing by byl nucen do vyřešení problému omezil nebo dokonce přerušil výrobu letadel. 

V mezidobí probíhá intenzivní testování softwaru MCAS, a to jak na straně Boeingu, tak na straně FAA. Fakt, že FAA nyní pozve na testování také řadové piloty naznačuje, že Úřad je s dosavadními výsledky testování dostatečně spokojen.

Směrnice FAA uvádí, že v případě letu na autopilota musí piloti reagovat na vzniklou nouzovou situaci během 3 sekund a v případě ručního řízení během 1 sekundy. Během červnových simulátorových testů jeden ze zkušebních pilotů FAA záměrně opozdil svou reakci na chybné fungování systému řízení, což vedlo ke katastrofě. Na základě toho uplatnil FAA doplňující požadavky na fungování tohoto systému. Jejich zapracování do nového systému řízení nyní Boeing finalizuje (Foto: wburg.com)


Fotografie k článku


Související fotky


Související články

Komentáře



O. M. - nepřihlášený host (...231.2...)
27.08.2019 18:48

A to ještě v pátém odstavci zůstalo "Boeing by byl nucen do vyřešení problému omezil nebo dokonce přerušil výrobu letadel." :-(
Proboha, než to postnete, tak si to po sobě aspoň přečtěte!

26.08.2019 11:41
ano

omlouváme se za dvojchyby korektoru a korektora, opraveno

jat - nepřihlášený host (...192.59...)
26.08.2019 10:00

3 sekundy to si ani nepoložíš kafe a jsi na prvních stránkách světového tisku

Kalfa - nepřihlášený host (...115.9...)
25.08.2019 12:36
a co ty stimulátory

budou stimulovat_

honza - nepřihlášený host (...249.106...)
25.08.2019 10:18

... asi aby během letu neusnuli:)

Stimulátor? :) - nepřihlášený host (...20.67...)
25.08.2019 09:16

Stimulátor?

Celkem 6 záznamů

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace