Proletět se různými Airbusy, Boeingy, Bombardiery, Embraery či ATRky není pro našince velký problém, ostatně prakticky všechny hlavní modely těchto výrobců, až na čtyřmotorové obry a jiné výjimky (Boeing 757, CRJ-1000, ATR 42…), se pravidelně vyskytují v Praze. Zatoužil jsem tudíž vyzkoušet si něco exotičtějšího, jenže po krizích posledních let na evropském nebi už moc zastaralých typů a odlišných značek nelétá.
Více
Skupina letadel DC-3 Dakota, resp. C-47, připomenou v rámci „Legacy Tour 2024“ (LT24) v nebi nad Evropou 80. výročí invaze do Normandie a 75. výročí Berlínského mostu. Ořinášíme podrobnosti osouvisejících akcích.
Více
Hoci dnes sa to môže zdať na míle vzdialené, pred 4 rokmi bol svet úplne rozvrátený z úplne iných dôvodov. Dnes nás trápi tragická vojna na Ukrajine či besnenie zbraní v Gaze, ale ľudia si akoby už zvykli na to, že s naším svetom už permanentne nie je niečo v poriadku. V roku 2020 sme však zažívali úplne iné problémy a tie sa priamo týkali doslova každého z nás. Z Číny sa do celého sveta rozšírila pliaga (a môžeme polemizovať či úmyselne alebo nešťastnou náhodou), ktorá nás zasiahla absolútne nepripravených a na dlhú dobu úplne zmenila naše životy. Magická skratka COVID-19 asi navždy ostane zapísaná v dejinách našej generácie, stála ľudstvo milióny životov a prinútila nás zo dňa na deň zmeniť spôsob nášho života.
Více
31. března 2024 začíná platit nový letový řád. O změnách v pravidelných linkách jsme se vás snažili informovat průběžně, přehlednější shrnutí toho, co se událo i očekává v Praze přinášíme nyní vcelku.
table.mk {
border: 1px solid black;
width: 100%;
}
td {
text-align: left;
padding: 4px;
}
th {
background-color: #0DA3E2;
color: white;
text-align: left;
padding: 6px;
}
tr:nth-child(even){background-color: #f5f5f5}
tr:hover {background-color: #ccc}
Destinace
Společnost
Četnost letů
Časové období
Poznámka
Larnaka
Cyprus Airways
3x týdně (po, pá, so)
od 01.07.2024
létalo již minulé léto
Taškent
Qanot Sharq Airlines
1x týdně (čt)
od 18.04.2024
Astana
SCAT Airlines
2x týdně (st, so)
od 22.05.2024
Stockholm ARN
Scandinavian Airlines...
Více
Kambodžské mesto Siem Reap bolo treťou zastávkou mojej spotterskej cesty do juhovýchodnej Ázie vo februári 2020. Po prílete z hlavného mesta Phnom Penh som sa ako prvé „poobzeral“ po letisku a jeho blízkom okolí, pričom ma samozrejme hneď „odchytili“ miestni predavači rôzneho tovaru a služieb. Jednému som nakoniec „podľahol“ a nechal som sa jeho „tuk-tukom“ odviezť do centra mesta, do môjho hostela, kde som sa zbavil batožiny a požičal som si dojednaný bicykel. Ten mal byť počas dvoch dní mojím dopravným prostriedkom za spottingom i turistikou. Ako som už spomínal, v tom čase totiž ešte fungovalo staré letisko na pôvodnom mieste, iba kúsok severozápadne od mesta, odkiaľ to bolo do môjho hostela asi iba 7 km. Aj ruiny Angkor Wat boli relatívne neďaleko, takže bicykel som vyhodnotil ako najvhodnejší dopravný prostriedok...
Více
Ako som už naznačil v prvej časti môjho trip reportu z februára 2020, Bangkok má dve letiská: novšie Suvarnabhumi východne od mesta a staršie Don Mueang v širšom centre. Letisko Don Mueang je dokonca najstarším stále prevádzkovaným letiskom v Ázii, civilná prevádzka na ňom začala presne pred 100 rokmi. Po otvorení nového letiska bolo staré letisko v septembri 2006 uzavreté, avšak stavebné problémy letiska Suvarnabhumi spôsobili, že sa pôvodné letisko po pol roku najskôr dočasne a neskôr bez obmedzenia zase otvorilo. Spočiatku bolo otvorené len pre vnútroštátne lety, ale dnes sú na ňom odbavované aj medzinárodné lety. Dlhé roky boli medzi dopravcami najmä tri domáce low-cost letecké spoločnosti Thai Air Asia, Thai Lion Air a Nok Air, avšak v posledných rokoch sem cestu našlo aj viacero zahraničných dopravcov, a to nielen z nízkonákladovej branže.
Více
Akce pro začínající, ale i pravidelné přispěvatele do naší galerie, kteří by s námi rádi prodiskutovali nejlepší postupy při zpracování fotografií a řešení potíží, které digitální fotografie i fotografie jako taková z principu přináší (např. digitální šum, nečistoty, tmavé stíny, vyvážení bílé, nevhodné ořezy a kompozice).
Více
Pre spottera, ktorý sa nechce uspokojiť s fotografovaním doma a v blízkom európskom priestore (lebo zbytočná je špičková fotografická výbava s objektívmi, ktorých ostrosťou si „takmer oko porežete“, ak vrcholom vašich cestovateľských snov je jedna víkendová návšteva Frankfurtu ročne, plánovaná pol roka vopred), existujú v podstate dve hlavné a pomerne ľahko realizovateľné možnosti. Vybrať sa smerom na západ, teda najmä do USA a Kanady, kde je fotografovanie pri dodržaní niektorých základných pravidiel v podstate bezproblémové, alebo zvoliť cestu na východ, do niektorej z krajín Ázie. Tam už to s fotografovaním (až na svetlé výnimky napr. typu Japonsko) nie je také jednoduché, ale stále je tam niekoľko destinácií, ktoré nevyžadujú veľké úsilie a prinesú veľký spotterský „úžitok“. Jednou z nich je Bangkok.
Více
Rok 2023 byl od roku 2019 prvním rokem, kdy letecký provoz nebyl narušen pandemií nebo s ní souvisejícími omezeními. Lze tedy říci, že se jednalo o první „normální“ rok.
Ve srovnání s předkrizovým rokem 2019 zaostaly kapacity evropských leteckých dopravců o pouhých 6,6 %. Počet letů přitom poklesl o 12 %, přičemž průměrná sedačková kapacita se zvýšila o 6 % ze 160 na 170. Průměrná délka segmentu se zvýšila proti roku 2019 jen o 1 % a dosáhla 1 827 km.
Více
Saúdská Arábie porazila v hlasování o místo konání světové výstavy EXPO 2030 Jižní Koreu a Itálii. Hostitelem bude Rijád, který v hlasování získal 119 hlasů, zatímco Pusan 29 a Řím 17. Aby Saúdská Arábie vyhrála první kolo, musela získat 2/3 hlasů od 182 členů organizace Bureau International des Expositions (BIE). Saúdská Arábie investuje do projektu EXPO2030 7,8 miliardy dolarů.
Spotteři se mohou těšit na logojety saúdských aerolinek a řadu doprovodných marketingových akcí spojených s EXPO 2030. Zejména nově vznikajícím a rychle rostoucím leteckým společnostem nabízí EXPO 2030 jedinečnou příležitost k propagaci svých značek. Na nové logojety proto nebudeme čekat dlouho.
Více