Únor roku 1973 vstoupil do dějin československého letectví tragickou nehodou TU-154, při které zahynulo 66 osob (62 cestujících a 4 členové posádky). Podobně jako mnohé jiné letecké nehody z té doby je i tato opředena celou řadou mýtů a různých teorií o příčinách, průběhu a činnosti letištního personálu při nehodě...
Více
- 31.01.2016 08:44
- historie
Většina publikací, které se zabývají letadlem TU-134, se začíná přáním N.S. Chruščova uvidět v SSSR letadlo, které by svým komfortem odpovídalo francouzské Caravelle. Letěl s ní v březnu 1960 při své návštěvě Francie...
Více
- 01.11.2015 06:10
- historie
Poslední díl vzpomínek na úctyhodnou „historii věže“.
Více
- 18.10.2015 06:10
- historie
Od personálních změn koncem osmdesátých let po povodně roku 1997.
Více
- 11.10.2015 07:30
- historie
aneb Karel May si nevymýšlel….
Více
- 04.10.2015 06:10
- historie
Okrsek kunovického letiště (CTR), ač byl relativně velký, byl skoro celý ve vojenském prostoru letiště Přerov, alespoň tedy ta nejpoužívanější západní část. Když v Přerově měla začít létat proudová stíhací nadzvuková letadla, řešili to vojáci tím, že hned ráno přímým telefonem zavolali do Kunovic, že si „berou“ část okrsku od řeky Moravy směrem na západ a bylo „vymalováno“. To byl nejpoužívanější způsob jejich komunikace a koordinace. Za celkové řízení a koordinaci letového provozu v celé republice totiž odpovídali vojáci, resp. vojenská služba řízení.
Více
- 20.09.2015 06:10
- historie
Všeobecné povědomí široké veřejnosti o řízení letového provozu je většinou spojeno s pražským ruzyňským letištěm, případně s mírně zakloněnou hlavou při pohledu na kondenzační stopy dopravních letadel na azurově modré obloze. Než, laskavý čtenář může od těchto představ poněkud odhlédnout a připustit, že jsou i jiná letiště, na kterých řídí provoz letadel mužové a ženy, kteří svými zraky pročesávají prostor okolo své prosklené věže, případně také na svém monitoru radarového zobrazení. Jsou to dopravní letiště Brno, Ostrava, Karlovy Vary a čtyři vojenská letiště, která zůstala z původních deseti v dobách, když naše vojenské letectvo reprezentovalo ještě alespoň nějakou sílu.
Více
- 13.09.2015 09:44
- historie
18. července 1980 přistál na ruzyňském letišti první letoun TU-154 B-2 s československou imatrikulací OK-BYA. Jak vyplývá z tehdy platného předpisu o imatrikulačních značkách, letoun nepatřil do flotily ČSA, ale jeho provozovatelem byla Letecká správa FMV, s oblibou nazývaná „vládní letka“.
Více
- 23.10.2014 00:01
- historie
Dnes, 23. října 2014, oslaví pracovníci ČSA 45 let od zavedení do provozu letadel IL-62. Dovolte mi při této příležitosti připomenout některé zajímavosti konstrukce a vývoje tohoto skvělého stroje.
Více
- 15.12.2013 12:30
- historie
Malabo info, Buenos dias, this is Oscar Kilo Delta Delta Yankee. maintaining level five zero inbound Mike Bravo Oscar.
Oscar Delta Yankee this is Malabo Buenos dias runway two three, wind calm, cavok temperature three one, dewpoint two seven, Quebec November Hotel one zero one two
Roger, weather received, one zero one two, runway in sight, request visual approach and low pass over runway then right hand circuit.
No traffic reported, runway is clear.
Druhý díl vyprávění o létání v Africe.
Více