V předvánočním čase v roce 2022 zasypala letiště na Ruyzni sněhová nadílka. Do služby se tak musela vydat veškerá dostupná technika, a to včetně nově pořízeného stroje Airpluh-317 určeného k odklízení sněhu z pojížděcích a přistávacích drah. Letadlo je přestavěné na cargo verzi a má na palubě velký zásobník solanky s rozmetacím zařízením na zádi. Tento speciální stroj je schopen očistit až 50 km ploch za hodinu. Kvůli radlici na přídi má odlišný systém vyvažování, ale je plně letuschopný a dokáže prohrnovat sněhová oblaka až do výše 150 m nad terénem.
Když přijde opravdová zima a sněhové vločky se usadí na zemi, vše dostane novou, tichou tvář. A tak i tradiční ruch a shon na pražském ruzyňském letišti ustane. Vše najednou dostane malebné venkovské rysy, které vypadají jako kresba štětcem.
A najednou se objeví děti se sáňkami, další postaví sněhuláka, jiné se kloužou po ledu. Navečer přijde i ponocný, aby odtroubil pozdní čas...
Po celé zimní období je LKPR dočasně přejmenováno na LKJL (Letiště Josefa Lady)
Pohled na letecký simulátor TL-39, určený pro výcvik na letoun L-39 Albatros. Celé zařízení bylo řízeno počítačem pro simulaci různých letových situací. Navození patřičného efektu pomáhalo projekční zařízení i pohyby samotné kabiny díky hydraulickému ovládání.
Právě byly zveřejněny výsledky letošního ročníku dopravně-bezpečnostní akce "Speed Marathon 2022". Největší úspěch zaznamenali strážníci v městské části Praha-Ruzyně, kde bylo u celkem 100% měření zjištěno až několikanásobné překročení povolené rychlosti v obci (50 km/hod). Mluvčí strážníků ubezpečil, že se instituce na podobné ptáčky zaměří a měření v dané lokalitě rozhodně nebylo poslední.
Airbus se rozhodně nevzdává a testuje elektrický pohon svého obřího A380-Electric. Ve spolupráci s přední českou strojírenskou společností Škoda vyvinul unikátní koncepci elektrického letounu zcela bez baterií. Tím odboural hlavní překážku elektrického letectví. Nedochází tedy ke zvyšování hmotnosti na úkor přepravní kapacity pro PAX a Cargo.
Nevýhody jsou dvě: Náročnost pilotáže při nízké výšce a hrozba kolize s trakčním vedením a sloupy. Výhodou je vyšší nosnost letounu než u základní verze, možnost využít prázdných nádrží pro přepravu jiných kapalin, např. piva, dále bezemisní provoz, velmi nízká hlučnost a pochopitelně v dnešní době sexy zelený status a prestiž. O stroj už projevila celá řada přepravců.