Fotogalerie


rozšířený filtr >
< zúžený filtr
  • Aviatic
  • 31.12.2023
  • Od nového roku 2024 se zjednodušuje získání řidičského průkazu i na letadla. Nově budou moci zájemci o získání průkazu zahájit výcvik již od 17 ti let, a to pod dohledem zkušenějšího mentora. Na tuto skutečnost zareagovala celá řada auto i letoškol. Běžná výuková kampaň zahrnuje 14 hodin teorie, 14 hodin jízd a 14 hodin letů. Speciálně upravené stroje pro výcvik mají pro tento účel zdvojené řízení: 2x knipl (případně sidestick) i pedály.
  • 1106×
  • Aviatic
  • 31.12.2023
  • Skvělá zpráva přišla před koncem roku z pražského ruzyňského letiště: dne 31. 12. 2023 byl po náročné výstavbě konečně otevřen Terminál 6, určený pro odbavování meziplanetárních letů. První slavnostní linka zahájila provoz na Země - Mars, s rotací 2x týdně. Zpáteční lety zajišťuje tuzemský národní přepravce v cenách již od 100 milionů korun. Na palubu si lze vzít pouze kabinové zavazadlo do hmotnosti 2 kg, během letu se podává kyslík. Let je mimo Schengenský prostor a je určen pouze pro cestující s dobrou adaptací na enormní přetížení.
  • 1398×
  • Jindřich Petráček
  • 11.05.2023
  • Terminál dříve vojenského letiště Taba v Egyptě postaveného Izraelem během Šestidenní války. V roce 1979 bylo území včetně letiště vráceno mírovou smlouvou zpět Egyptu. V současné době(květen 2023) letiště odbavuje cca 5 letadel týdně a to převážně z Prahy, Brna, Katovic a Varšavy. V této budově se nachází jak přílety, tak i odlety, kde v bezcelním pásmu je kavárna, duty free shop a prodej suvenýrů.
  • 987×
  • Radas
  • 25.02.2023
  • Odbavovací budova na letišti v Tikehau - souostoví Tuamotu. Odletový a přistávací terminál v jednom. Ve Francouzské Polynésií se bezpečnostní kontroly provádí pouze na Tahiti na letišti ve FAAÁ. Na všech ostatních letištích nikoliv.
  • 714×
  • Aviatic
  • 15.12.2022
  • V předvánočním čase v roce 2022 zasypala letiště na Ruyzni sněhová nadílka. Do služby se tak musela vydat veškerá dostupná technika, a to včetně nově pořízeného stroje Airpluh-317 určeného k odklízení sněhu z pojížděcích a přistávacích drah. Letadlo je přestavěné na cargo verzi a má na palubě velký zásobník solanky s rozmetacím zařízením na zádi. Tento speciální stroj je schopen očistit až 50 km ploch za hodinu. Kvůli radlici na přídi má odlišný systém vyvažování, ale je plně letuschopný a dokáže prohrnovat sněhová oblaka až do výše 150 m nad terénem.
  • 856×
  • Aviatic
  • 15.12.2022
  • Když přijde opravdová zima a sněhové vločky se usadí na zemi, vše dostane novou, tichou tvář. A tak i tradiční ruch a shon na pražském ruzyňském letišti ustane. Vše najednou dostane malebné venkovské rysy, které vypadají jako kresba štětcem. A najednou se objeví děti se sáňkami, další postaví sněhuláka, jiné se kloužou po ledu. Navečer přijde i ponocný, aby odtroubil pozdní čas... Po celé zimní období je LKPR dočasně přejmenováno na LKJL (Letiště Josefa Lady)
  • 907×
  • Jirka (koojoo) Hrdlička
  • 15.06.2019
  • V roce 1969 vyhrál Rolls Royce/MAN-Turbo výběrové řízení na pohon budoucího víceúčelového dvoumotorového bojového letounu PANAVIA Tornado.Rolls-Royce převzal 42,5% vývoje a následné výroby motorů,MTU 42,5% a Fiat 15%.Motor se skládá ze 17 modulů,z nichž každý je zaměnitelný.Pokud jeden motor selže,druhý motor převezme celé zásobování letadla automatickým vypnutím proudu.Nejvýraznějšími rysy jsou jeho tříhřídelová konstrukce a obraceč tahu.Jde o první vojenský motor,který je elektronicky řízen.První běh motoru RB 199-34 R se uskutečnil září 1971.K prvnímu použití v Tornádu došlo 14.srpna 1974 v Manchingu.Koncem roku 1978 byly dodány první sériové motory v záklaní verzi RB 199 Mk 101.
  • 602×

Celkem 79 záznamů


rozšířený filtr >
< zúžený filtr
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace