Dnes po půlnoci se v Praze objevil jediný B777 EL AL, který létá v konfiguraci Preighter, čili s vyjmutými sedačkami cestujících. Na tuto konfiguraci nebyl přestavěn za covidu, ale až koncem října 2023.
Vyroben v roce 1961 pro American Airlines, u kterých létal s registrací N7538A. Po deseti letech prodán do Libanonu k MEA. Od ledna 1986 sloužil k testům leteckých motorů u Pratt and Whitney Canada. Bázován byl na letišti Montreal St Hubert. Po vyřazení přelétl do leteckého muzea na základně Trenton AFB .
V šedesátých a sedmdesátých letech vzniklo ve Francii několik zajímavých a elegantních typů letadel, bohužel žádnému z nich se nepodařilo prorazit americkou konkurencí.
Canadair CP-107 Argus 2 (CL-28-2) je protiponorkový letoun vyvinutý společností Canadair z britského Bristol Britannia. Na rozdíl od něj nemá přetlakovou kabinu a je poháněn pístovými motory. Celkem bylo vyrobeno 33 kusů, které sloužily v letech 1958-1981.
Nejnovějším typem letadla ve flotile Lufthansy je Boeing 787, prvních pět kusů k nimž patří i stroj na snímku bylo původně určeno pro čínské aerolinky Hainan Airlines a Suparna, ty je však neodebraly. Na rozdíl od letadel objednaných přímo Lufthansou jsou poháněny motory GEnx 1B. Ve výrobním závodě v Charlestonu je již připravován k dodání první stroj objednaný přímo Lufthansou.
Poté co jsme vyfotili pěknou Cessnu na letišti Saint Esprit jsme se zase vrhli k mobilům na FR24 a hledali kde by asi ta DHC-6 mohla být. Měli jsme štěstí, byla znovu ve vzduchu. Teď už nám neuteče, tedy vlastně neuletí. Po kanadských okreskách nás dovedla k letišti Lourdes-de-Joliette Airport ukrytém v lesích, základně parašutistického klubu Parachute Voltige. Letadlo výrobního čísla 176 vyrobené v roce 1969 ještě ten večer absolvovalo několik letů.
Zajímavá příhoda se pojí k vyfocení tohoto letadla. Již třetí odpoledne u dráhy letiště Montreal Pierre Eliot Trudeau neslibovalo nic nového a tak jsme na FR24 pozorovali co létá okolo. V jednu chvíli nás zaujala DHC-6 poletující cca 50 severně od Montrealu. Slovo dalo slovo, naházeli jsme vše do auta a vyrazili na lov. Než jsme se vymotali z města, milá DHC-6 z radaru zmizela neznámo kam. Co teď? Naštěstí se místo ní na radaru objevila tato Cessna Caravan. Dospěli jsme k názoru, že se tu asi někde koná parašutistické soustředění a Cessna nás k němu dovede. Navigace mimo město už byla jednodušší a cca za půl hodiny jsme přijeli do vesnice Saint Esprit, kde se v posledních paprscích slunce připravovala k odletu tato atraktivně zbarvená Cessna. DHC-6 tam však nebyla, ostatně ani by se na miniaturní letišťátko nevešla.
Nepříliš úspěšný Nord 262 byl vyroben v pouhých 110 kusech. Většina jich sloužila u francouzského vojenského letectva nebo námořnictva, jako tento sn 72 vyrobený v roce 1970.
Letadlo bylo vyrobeno před 45 lety pro Air Gabon. Má speciální úpravu pro provoz na nezpevněných plochách spočívající v deflektoru na předním podvozku, který má zabraňovat kamínkům odlétajícím od kol. Na motorech jsou též umístěny trysky, které ofukují prostor před vstupem do motorů, též aby zabránily nasátí nečistot do motorů.
Porter Airlines zahájily provoz 23. října 2006, s letadly DHC-8 se specializovaly na provoz z městského letiště Billyho Bishopa v Torontu. V prosinci 2022 zařadily do své flotily Embraery Embraer E195-E2 se kterými létají z hlavního letiště v Torontu.