Nehoda způsobená tvrdým dosednutím na dráhu, při které naštěstí nikdo nezemřel.
Fotografii jsem získal od svého otce, který v té době pracoval jako station manager Malévu. Nicméně ani on není její autorem. Na zadní straně fotky jsem objevil vybledlé razítko se jménem Čech.
OK-PAG - kupodivu - zatím v Planes není ani jednou zachycen na domovském letišti. Pokud dosud je, tak buď v Káhiře, nebo ve Slušovicích :-)
Tak to chci tímto napravit. Řekl bych také, že málokdy byla plocha jinak úplně prázdná.
Od představení přes únos až po odstavení.
Jeden z prvních L410, s výrobním číslem 710101. Vystaven na 12. Mezinárodním strojírenském veletrhu 11. – 20.9.1971 na výstavišti v Brně a zde jsem exponát vyfotil. Někdy potom letoun nasazen do provozu u společnosti Slov-Air. Na letu OI-438 Praha – Mariánské Lázně 18.4.1972, s odklonem do Karlových Varů, posádka byla únosci donucena přistát v Norimberku.
Snad jsem všechny údaje vyhledal správně.
Závěrečný osud letounu je dokumentován fotografiemi zveřejněnými v Planes 08/2006 resp. 06/2008. LET n.p. Uh.Hradiště - Kunovice