Letoun byl vyroben v roce 1981 a v témže roce byl dodán k československému vojenskému letectvu, kde sloužil pod trupovým číslem 0712. Po rozdělení Československa v r. 1993 zůstal na české straně pod stejnou registrací. Později, po vyřazení z provozu, sloužil jako OM-PGB u slovenské výsadkové společnosti "Skydiving for fun SK". Od roku 2013 sloužil jako OM-DAC u Dubnica Air se stejným účelem, jako předchozí provozovatel. Od 21.01.2023 je opět na současných českých "značkách" u společnosti T-Lift, s.r.o, nicméně bez provozovatele.
Letoun přilétl v odpoledních hodinách z kbelského vládního letiště s posádkou pro vládní A319 (3085), která byla připravena k odletu po revizi u Job Air Technic. Zachyceno při odletu zpět do Prahy.
Dňa 25.3.2024 odleteli k zákazníkovi Air Senegal prvé dve L-410NG, registrácie OK-NGB a OK-NGC, ktoré predtým slúžili ako predvádzacie stroje výrobcu. Ďalšie lietadlá už z novej výroby pre Air Senegal budú nasledovať.
Pátá předsériová L-410 byla ke svému prvnímu provozovateli Slovairu dodána v září 1971. V roce 1976 byla spolu s ostatními L-410 Slovairu převedena k ČSAa v roce 1982 byly všechny vyřazeny. Ty šťastnější získaly nového provozovatele, OK-ADO létalo u Slováckého aeroklubu. Po letech chátrání v Kunovicích je nyní vystavena v barvách ČSA v areáu brněnského technického muzea.
Od představení přes únos až po odstavení.
Jeden z prvních L410, s výrobním číslem 710101. Vystaven na 12. Mezinárodním strojírenském veletrhu 11. – 20.9.1971 na výstavišti v Brně a zde jsem exponát vyfotil. Někdy potom letoun nasazen do provozu u společnosti Slov-Air. Na letu OI-438 Praha – Mariánské Lázně 18.4.1972, s odklonem do Karlových Varů, posádka byla únosci donucena přistát v Norimberku.
Snad jsem všechny údaje vyhledal správně.
Závěrečný osud letounu je dokumentován fotografiemi zveřejněnými v Planes 08/2006 resp. 06/2008. LET n.p. Uh.Hradiště - Kunovice
Produkt zlatých českých ručičiek v ďalekom Uzbekistane. Dvojica L-410UVP-E spoločnosti Uzbekistan Airways čaká na svoje ďalšie nasadenie na druhý deň ráno na ploche vnútroštátnych letov letiska Taškent.
Pondělní odlet do Kunovic. Společnost Aircraft Industries se zúčastnila celkem se dvěma L410NG na Dnech NATO 2023 - letoun na snímku byl vystaven na statické ukázce a OK-JRP byl k vidění při letové ukázce, na kterou přilétal z domácích Kunovic a v Ostravě (stejně jako při Dnech NATO 2022) nepřistál.
Pravděpodobně zcela poprvé se tato L410 Nové Generace objevila na Mnichovském letišti. Zachyceno před odletem do Kunovic s podzimním pozadím a několika pravidelnými velikány v pozadí (United B78X z Chicaga, United B772 ze San Francisca a Eva Air z Tchaj-Peje).