Šéf Wizz Airu k novým hygienickým standardům a obnovení provozu

Wizz Air postupně zvyšuje své aktivity a od 1. května chce provozovat některé linky např. z Londýna (Lutonu) a Vídně. Nyní provozuje čtyři letadla a využívá 3 % svých kapacit, od 1. května doufá provozovat 10 % kapacit, od června 30 %.

Generální ředitel József Váradi varuje, že nové hygienické standardy hrozí dramaticky ovlivnit ceny letenek. To je spojeno zejména se zavedením „sociální vzdálenosti“, které nedovolí společnosti dosáhnout požadovaného minimálního vytížení letů, a tedy rentabilnosti. Požadavek na „sociální vzdálenost“ by znamenal neobsazovat prostřední sedadla (v typické konfiguraci 3-3). Udržet ceny letenek na předkrizových úrovních je z tohoto důvodu dlouhodobě nemožné.

Váradi se shoduje s šéfem Ryanairu, že nejdříve se k letům vrátí turisté, a to zejména mladí lidé, zatímco obchodní cestující a starší lidé budou s návratem k leteckému cestování váhat. Váradi v tom vidí výhodu pro Wizz Air, neboť Wizz Air přepravuje nejmladší klientelu a podíl obchodních cestujících je zanedbatelný.

S šéfem Ryanairu se také shoduje v tom, že pro nastartování poptávky budou nezbytné výrazné cenové pobídky, tj. mimořádně levné letenky. Na rozdíl od O’Learyho, který rovnou označuje „sociální vzdálenost“ za hloupost a odmítá létat letadly, která musí být ze třetiny prázdná, Wizz Air se zdá s obnovením letů s novými hygienickými standardy smířen.  

Zajímavé je, že easyJet se k dodržování „sociální vzdálenosti“ naopak aktivně přihlásil a generální ředitel společnosti již oznámil, že firma při návratu do provozu nebude prodávat místa na středních sedadlech. easyJet také bude omezovat růst své flotily, zatímco Ryanair a Wizz Air jsou odhodlány své kapacity zvyšovat a posilovat svůj tržní podíl na úkor konkurence.

Takže tři nízkonákladové společnosti, tři různé přístupy. 

Evropská komise slibuje vydat pravidla pro obnovení provozu včetně případných opatření k zajištění „sociální vzdálenosti“ v květnu. Komisařka EU pro dopravu Adina Valean ve středu naznačila, že mezi zvažovanými opatřeními jsou povinnost nosit v letadle roušku a požadavky na desinfekci letadel a letišť.

Pokud jde o rychlost zotavení evropské letecké dopravy, Váradi optimisticky předpokládá, že do tří měsíců se může letecká doprava obnovit ze 70 % a během pěti, šesti měsíců dosáhnout původních objemů. (Foto: Business Insider, planes.cz)


Fotografie k článku


Související fotky


Související články

Související kategorie

Komentáře



Nebyly vloženy žádné komentáře.

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace