První poválečný Junkers, od začátku koncipovaný jako dopravní nebo služební, zalétaný v roce 1919. Navazoval na předchozí J12, který byl spíše modifikací bitevního J10 vybavenou kabinou pro cestující.
Je všeobecně považovaný za první moderní dopravní letoun na světě. Byl to celokovový samonosný dolnoplošník s uzavřenou kabinou pro cestující, se sedadly vybavenými bezpečnostními pásy.
Měl samozřejmě dobový pevný podvozek, byl potažen duralovým vlnitým plechem, měl pevnou dřevěnou vrtuli a mohl být poháněný různými motory, nejčastěji verzemi Mercedes DIII, BMW nebo Junkers o výkonu 160-230 koňských sil (119-172 kW). Byl koncipován pro 6 osob. Zadní kabina vybavená vstupními dveřmi pojala 4 cestující (případně 2 cestující a stůl v některých služebních verzích). V přední kabině seděli 2 piloti, případně vlevo pilot a vedle něj pátý cestující. Pilotní kabina nebyla zasklená, pouze vybavená malými větrnými štítky. Letoun tedy neměl problém s výhledem ani s odledováním čelního skla.
V Německu a v Sovětském svazu bylo do roku 1929 vyrobeno celkem 322 letounů. 20 kusů bylo zabaveno jako válečné reparace a předáno Velké Británii (6 kusů), Belgii (2), Itálii (5) a Francii (7).
Vystavený originál (pravděpodobně výr. č. 609), poháněný motorem BMW IIIa o 180 koňských silách (134 kW), je právě jedním ze zabavených francouzských exemplářů. Nenese žádnou registraci.
Přelet vrtulníkem nad námořní základnou Pearl Harbor na Havaji. V popředí most spojující vnitrozemí s Ford Island, kde je stále patrná vzletová dráha, využívaná během druhé světové války i během napadení základny a ostrova Ford Island japonským námořním letectvem 7. prosince 1941. Uprostřed snímku se nachází ikonický bílý památník potopené bitevní lodi USS Arizona a vpravo za památníkem kotví bitevní lodˇ USS Missouri, na jejíž palubě byla podepsána kapitulace Japonska.
Pohled z vrtulníku na již desítky let nevyužívanou leteckou základnu Bellows Air Force Station (Bellows Field) na havajském ostrově Oahu, která se nachází přímo u pláže Bellows Beach. Byla využívána zejména během druhé světové války, kdy byla také jedním z cílů japonského námořního letectva během 2. vlny útoku na nedalekou námořní základnu Pearl Harbor. K této základně Bellows Field se váže poměrně známý příběh tří amerických P-40, které z tohoto místa startovaly proti útočné vlně japonských Zer. Všechny tři P‐40 byly Zery postupně sestřeleny a přežil pouze jediný pilot P-40 Samuel Bishop, který doplaval zraněný zpět na břeh a vrak jeho P-40 tady dodnes leží na dně asi 600m od břehu. Jsou tu dodnes dobře patrné i zbytky několika původních, v té době typicky uspořádaných vzletových drah.
Výhled z vrtulníku na vyhaslou sopku Daimond Head s výškou 232m a průměrem kráteru 1,2km. Sopka je dominantou okraje hlavního města Havaje Honolulu (vlevo) na ostrově Oahu. Rainbow Helicopters
Tento vzácný a Jediný dochovaný kus M6A1 je umístěný v F. Udvar-Hazy Center Smithsonian National Air and Space Museum. Byl odevzdán americkému okupačnímu kontingentu poručíkem Kazuo Akatsukou z japonského císařského námořnictva, který jej převezl z Fukujamy do Jokosuky. Americké námořnictvo jej v listopadu 1962 darovalo Smithsonovu institutu. Restaurátorské práce na něm začaly v červnu 1989 a byly dokončeny v únoru 2000.