Amicale Jean Baptiste Salis. Poškozené křídlo po kolizi s letounem P-51 Mustang při rozchodu skupiny na přistání. Pilot P-51 musel ve výšce cca 150m opustit neovladatelný letoun a zachránil se na padáku.
Letouny P-51D Mustang a AD-4N Skyraider při závěrečném průletu před diváky pár sekund před srážkou, ke které došlo při rozchodu skupiny na přistání. Skyraider přistál s chybějícím koncem křídla, Mustang havaroval, ale pilot stihl opustit letoun a přistál na padáku.
To je opravdu originál. Je úžasné, že tahle letadla létala, když ještě nebyl "fotošop" a je ještě úžasnější, že létají i dnes. Záběr rekordní velkoskupiny 29 letadel čs. výroby je z 3. ročníku sletu československých letadel, který se uskutečnil tento víkend v Jičíně.
Chápu, že pro většinu návštěvníků této stránky není fotka přistávající patnáctky nic mimořádného, protože létá na našem nebi "už" druhý rok. Unikátnost tohoto záběru je ale v tom, že vzadu sedí brigádní generál Emil Boček, který se po více než 70 letech svezl minulý měsíc v Anglii ve spitfiru a včera (28. srpna 2016) na Sliači poprvé ve svém životě v MiG-15 a to se určitě už nikdy nikomu na této planetě nepodaří. Generál Boček se narodil 25. února 1923 a je zřejmě posledním žijícím čs. letcem sloužícím u 310. stíhací perutě RAF. Pane generále, smekáme před Vámi, obdivujeme, tiše závidíme, ale zároveň přejeme ještě hodně zdraví.
To, co se nepodaří některým organizátorům ukázat v programu leteckého dne ani za několik let, dokázali na airshow v Zeltwegu v rámci jednoho unikátního programového čísla. Na AIRPOWER16 se představily najednou všechny typy proudových letadel, které kdy sloužily v rakouských vzdušných silách: De Havilland Vampire, Fouga CM.170 Magister, Saab 29 Tunnan, Saab 35 Draken, Saab 105OE, Northrop F-5E Tiger II a Eurofighter Typhoon...
Když jsem si před čtyřiceti lety v Tuzexu koupil kit Meteora od Airfixu, tak mě ani ve snu nenapadlo, že jej v roce 2015 uvidím naživo, nebudu potřebovat devizový příslib, ani výjezdní doložku, bude mi stačit občanka a ještě si jej i vyfotím... (Aviation Heritage Ltd)
Tak trochu neočekávaně a mimo rámec tradičních a vždy "pístových" Flying Legends v Duxfordu byl letos zařazen i "The Heritage Flight", kdy Mustanga doprovázel tento F-22A Raptor (i když svým způsobem je to vlastně taky už létající legenda...).
Letošní Flying Legends v Duxfordu zahájilo 7 (sedm) spitfirů (už jsem jich ale zažil i 11) a nejedno oko pamětníka nezůstalo suché. Historic Aircraft Collection Ltd
Světová veřejná premiéra historického MiG-15UTI, létajícího v barvách letounu, který sloužil začátkem osmdesátých let na přímo na tomto letišti (Czech Flying Legends).
Corsair určitě patří k nejpozoruhodnějším letadlům a to především pro svoje zvláštní křídlo. V době svého vzniku v roce 1940 byl vybaven nejvýkonnějším motorem a vrtulí s největším průměrem, který kdy stíhačka měla. Právě vrtule má na "svědomí" toto pro Corsiara typické křídlo ve tvaru W, čímž se vhodně dosáhlo požadovaného zkrácení podvozkových noh, které by v případě rovného křídla musely být velmi vysoké, což by bylo spojeno se spoustou potíží.
Na snímku zachycený druhý Corsair patří rakouskému provozovateli The Flying Bulls.
Letecká společnost BWIA West Indies Airways dříve známá jako British West Indian Airways a BWIA International Airways měla sídlo v Trinidadu a Tobagu. Ukončila činnost v roce 2006 a byla tehdy největší leteckou společností operující z Karibiku především do Spojených států a Kanady. Provozovala i 5 letounů Tristar, z kterých je jeden zachycen při odletu z Londýna, kam též pravidelně létala.
Před neuvěřitelnými 55 lety (2. března 1969) vykonal Concorde ve francouzském Toulouse první let. My starší jsme měli to štěstí, že jsme jej mohli několikrát vidět jak v Praze, tak i v Bratislavě. Snímek je z Bratislavy z 29. prosince 1992, kdy dovezl VIP klientelu z Velké Británie na oslavu příchodu Nového roku ve Vídni, kde nemohl přistát kvůli hlukovým omezením. Za pozornost stojí sklopená přední část trupu pro lepší výhled posádky při pojíždění, ale i při přiblížení a vzletu.