Letecká akrobacie nad pouští v Nevadě. První setkání s Extrou 300 končí v lepším případě v igelitovém pytlíku, v tom horším pak znečištěným interiérem stroje. Timebuilders LLC
Dvojice vrtulníků severokorejského letectva určených pro přepravu VIP cestujících čeká na své pasažéry na improvizovaném heliportu na silničním odpočívadle nedaleko města Hyangsan. Vrtulník v popředí má luxusní salónní interiér, druhý stroj je vybavený o něco skromněji. Možnost vyzkoušet si let severokorejskou vládní helikoptérou patřila k nejzajímavějším zážitkům letošní Air Koryo Aviation Tour.
Spotter fotí letadlo, které podniklo vůbec první let s pasažéry na nově zrekonstruované letiště v severokorejském Wonsanu. Právě zde má totiž dle plánů severokorejské vlády vzniknout turistické letovisko s luxusními hotely, které nabídnou možnost letní i zimní rekreace (v nedalekých horách je již připraveno několik sjezdovek s lanovkami a vleky).
Krátce po startu z polního letiště Kanana v deltě řeky Okavango v Botswaně se musel Airvan společnosti Safari Air radikálním manévrem vyhnout srážce s ptákem. Létání v africké divočině je nesmírně náročné na koncentraci pilotů.
ATR společnosti First Air na pravidelné lince z Iqaluitu právě vyložil cestující v Arctic Bay a po doplnění paliva bude pokračovat do Resolute Bay. Obě dvě letiště mají pouze štěrkovou dráhu, ale posádky i mechanici First Air dokážou bez problémů operovat i v polních podmínkách severní Kanady.
Pohled na sedmitisícovky nejvyšší části pohoří Tian Shan na kyrgyzsko-čínské hranici. Krátký skok společnosti China Southern na lince mezi Biškekem a Urumči se za dobrého počasí změní ve fantastický vyhlídkový let.
Vrtulník společnosti GBR Helicopters s čínskými turisty právě odstartoval na vyhlídkový let z improvizovaného heliportu na pontonu ve Velkém bariérovém útesu poblíž australského Cairns. Podobné divoké manévry s nezkušenými asijskými pasažéry končí většinou znečištěným interiérem stroje.
Pohled na toto letadlo přináší hodně otázek. Jak je možné, že cestující budou nastupovat do letadla dávno zkrachovaných aerolinek? A dělaly se vůbec winglety pro Boeingy 727? Odpovědi jsou poměrne jednoduché - letadlo momentálně používá letecká společnost Transporte Aéreo Militar a winglety pro tento typ letadla bylo opravdu možné dokoupit u externí firmy (kdysi s nimi experimentovaly i Delta Air Lines).
Přelet horského pásma And na hranici mezi Chile a Bolívií. Exotickou linku mezi chilským městem Arica a bolívijským La Paz provozuje společnost Sky Airline třicet let starým Boeingem 737-200. Za dobrého počasí jde o překrásnou podívanou.
Přelet atolu Majuro (Marshallovy ostrovy) na slavném "island hopperu" United Airlines (dříve Continental Micronesia). Pravidelná linka s označením UA154 odlétá z Honolulu a po mezipřistáních na Majuru, Kwajaleinu (Marshallovy ostrovy), Kosrae, Pohnpei a Truku (Mikronésie) dorazí do svého cíle na Guamu. Celý let trvá přibližně čtrnáct hodin a patří k tomu nejzajímavějšímu z nabídky běžných aerolinek kdekoliv na světě.
06.04. Stylový dezert podávaný v obchodní třídě na posledním rozlučkovém letu Boeingu 747 Singapore Airlines s cestujícími. Let SQ748 na trase Hong Kong - Singapur trval díky oslavám a programu na palubě o hodinu déle než bězné linkové lety na této trase ...
Večerní osvětlení suite první třídy v Airbusu 380 společnosti Emirates krátce před startem z Hong Kongu. Ve srovnání se Singapore Airlines sice nenabízejí suites Emirates tolik prostoru, ale jejich vybavení je na výrazně lepší úrovni.
Menší ze dvou koupelen se sprchou na palubě Airbusu 380 společnosti Emirates. Koupelny jsou přístupné pouze cestujícím první třídy a jejich použití se musí předem rezervovat. Koupelnu může cestující používat po dobu dvaceti minut a voda ve sprše má světelný časovač, který odpočítává pět minut sprchování. Pro případ turbulencí je ve sprchové kabině sedadlo s madlem (a skutečně bylo potřeba, protože jsem během svého pobytu ve sprše turbulenci zažil).
Starší dálková business class Cathay Pacific, kterou společnost nasazuje i na některé vybrané regionální lety. Za pozornost stojí zejména skvělý IFE, který nabízí i celé sezóny nejpopulárnějších seriálů.
Airbus A319 na pravidelné lince China Southern do Harbinu čeká na letišti Mohe na nástup pasažérů. Slunce na nejsevernějším čínském letišti zapadá krátce po třetí hodině a teplota velmi rychle klesá k -30 stupňům Celsia. Letiště odbavuje pouze dva lety denně - tuto linku China Southern a také spoj Okay Airways do Heihe.
Kabina ekonomické třídy chvíli před startem pravidelné linky do Hirošimy. Kabinové osvětlení se postupně přepíná z duhových barev do světle modrého letového režimu.
Schody z horní paluby dolů do Suites Class. Úzké schodiště uprostřed vede do kokpitu. Raritní fotografie z přeletu prázdného stroje do Singapuru po předchozí závadě.