Prototypy 3 - Francie I
- 17.01.2021 09:00
- stalo_se
Pokračujeme v nepravidelné sérii článků o prototypech a speciálních variantách letadel.
VícePokračujeme v nepravidelné sérii článků o prototypech a speciálních variantách letadel.
VíceJára Cimrman byl nejznámějším hledačem slepých uliček. Slepé uličky jsou v každém oboru. Protože celý život dělám na letadlech, tak se samozřejmě zajímám o slepé uličky v letectví. Tentokrát představujeme další kanadské prototypy, které se nedostaly do běžného provozu.
VíceJára Cimrman byl nejznámějším hledačem slepých uliček. Slepé uličky jsou v každém oboru. Protože celý život dělám na letadlech, tak se samozřejmě zajímám o slepé uličky v letectví. A řeknu vám, že to byly a kupodivu i stále jsou kolikrát velmi bizarní kousky. Jak jezdím po muzeích, fotím tyto „létací aparáty“. Zvláštní kategorií jsou prototypy. Po světě, ba i u nás, jsem fotografoval letadla, která se sériově nevyráběla a chtěl bych se s vámi o fotografie podělit.
Více2. 9. 2020 byl slavnostně vyřazen poslední JAK 40, který u nás létal. Tak nás opustil poslední „sazomet“, jak jsme tomuto létajícímu omylu pro jeho nadměrnou kouřivost říkali.
VíceStručné výsledky vyšetřování havárie Boeingu 747 TWA v roce 1996.
VíceOd sedmého listopadu do sedmého prosince jsme si za dob vlády jedné strany užívali „měsíc zostřeného přátelství“. To, že vše, co pocházelo z Ruska bylo skvělé, ba co dím nejlepší, na to jsem si zvykl. Vyrůstal jsem v padesátých létech. Ale ten měsíc byl k nepřečkání. Na druhou stranu se člověk dočetl a slyšel něco nečekaně (nechtěně) vtipného.
VíceKoncem padesátých let jsme jezdili s Honzou Lehovcem na kolech na letiště v Ruzyni fotit. On měl fotoaparát Exakta z NDR a já jsem měl stařičkého Box- Tengora. Stáli jsme hodiny u zábradlí před francouzskou restaurací na starém letišti. Nové se tehdy ještě ani nestavělo. Spřádali jsme s Honzou plány, jak budeme jednou chodit z druhé strany zábradlí v bílé kombinéze a budeme se dotýkat těch krásných letadel a budeme se o ně starat. Netušil jsem, že mnozí z těch, kteří chodili po ploše, budou za mnoho let mými kolegy. To mě ani ve snu nenapadlo.
VíceNa sobotu 5.5. 2018 ohlásily American Airlines (AA) start linky z Filadelfie, která je operována typem Boeing 767-300, kterých AA operuje více než dvacet. Přestože ranní přílet v 9:20 (a odlet v 11:30) slibuje pro běžné cestující vstávání v komfortní čas, bylo třeba ráno vytvořit dostatečnou časovou rezervu, pročež se konalo vstávání po páté ráno. "Odbavení" probíhalo na terminálu 1, u přepážek 127 a 128 a přišedší dříve se nemuseli mačkat. Vnitřní část akce probíhala v gate A5 kde Praha a CzechTourism pevně obemkly AA. Občerstvení bylo v přiměřeném objemu a kvalitě (žádné hody), nicméně vzhledem k rannímu příletu nebyl přítomen Philly steak. V osm třicet (o cca hodinu před plánovaným příletem) se kola Boeingu 767-323/ER (registrace N388AA) dotkla dráhy 24. Na svůj věk vypadá velmi dobře, i když srdce nostalgikovo trpí steskem po stříbrném livery. Po přistání muselo letad...
VíceJsou letadla, která já osobně považuji za slepou uličku. Takovými letadly jsou IL 86 a Airbus A380. První je již na smetišti historie a druhý tam neomylně míří. Když jsem v Anglii v devadesátých létech dělal typovky na Airbus 320, přednášel nám ve výcvikovém středisku British Airways člověk od Airbusu. Byl téměř fanatickým příznivcem této značky a vše, co souviselo s Airbusem. bylo nejlepší na světě. Já jsem v té době už nějakou dobu pracoval na třista dvacítkách a musím říci, že jsem byl a jsem zcela opačného názoru.
VíceLetadlo, které je také známé pod obchodním názvem Dash 7, čili pomlčka sedm, je pokračovatelem robustních letadel vyráběných pro specifické kanadské poměry. Letadla Otter a Beaver, i když se dnes již dávno nevyrábí, dodnes spolehlivě slouží v kanadské buši a v polárních krajích.
VíceCopyright © 1999-2021 planes.cz | Redakční systém