Diskuze

Diskuze není oficiální odpovědnou serveru, ale místem pro setkávání lidí se stejnými zálibami. Redakce serveru planes.cz z logiky věci nemůže za příspěvky ručit a příspěvky nemusejí vyjadřovat její názory. Smajlíky vytvořil (c) Víťa.
V diskuzi nejsou povoleny žádné HTML tagy. Pro přechod na další řádek použijte klávesu "Enter". Odkazy můžete psát formou "link://" (nebo "links://" pro odkazy https).

K častému dotazu na řadu za sebou letících letadel: nejde o letadla, ale viděli jste družice pro satelitní internetové spojení Starlink společnosti SpaceX, které jsou vypouštěny po skupinách a teprve později se rozdělují na příslušné dráhy. Další informace najdete například zde.


Načítání nových komentářů... Komentáře byly aktualizovány.
petrp (...81.86...)
13.07.2025 20:47

Syrda...prima detaily, já měl jen ponětí že jim tam 154ka rachls

petrp (...81.86...)
13.07.2025 19:00

PV....nojo. To není jednoznačný jako když kdysi jeden kapca z 737 vyprávěl....No a nad lesem mi spadla fajfka z jednoho válce a už to šlo dolů..no nebejt tam ta mytinka....měl ULL s Trabantem

PVnepřihlášený host (...188.217...)
13.07.2025 16:59

Pavel: Bůh ví jak to bylo a co se v kokpitu dělo. Závada EEC teoreticky vyloučená není, nějaký padnout opravdu mohl (i oba najednou ve stejný okamžik - to ale spíš vyhraješ třikrát po sobě první v Sazce). Opravná akce v tom případě je cyklus fuel switche - resetuje se EEC a přepne se tím na druhý kanál . V tom zmatku ale klidně mohli sáhnout po druhém motoru a pak to teda ještě vylepšili tím správným. Jenže když tohle uděláš během vzletu, je vymalováno. No snad na to přijdou

JM46 (...188.159...)
13.07.2025 16:04

Pavel: Předávám informace, nemyslím si nic

Pavel. (...80.33...)
13.07.2025 15:08

JM46: ty microprocesory MN4 tam budou na každém motoru 2, kanál A a B, to znamená celkem 4 na letadle, myslíš, že by se posr... všechny ve stejný okamžik? Pokud vím tak do zapisovačů jde signál přímo ze start lever, takže je velký předpoklad že byly fyzicky přepnuty..... ale ona nám to vyšetřovací komise objasní jak to vlastně bylo

JM46 (...242.88...)
13.07.2025 14:23

Dobré odpoledne,
na Avheraldu píší, že tu 787 prý Indové nevyšetřují jako lidskou chybu, ale závadu.

Druhý pilot prý měl na záznamu odmítnout že by vypínal palivo.

"On Jul 12th 2025 (UTC) India's media report that the investigation is NOT focussing on a human action causing the fuel switches to appear in the CUTOFF position, but on a system failure. Service Bulletins by Boeing issued in year 2018 recommending to upgrade the fuel switches to locked versions to prevent inadvertent flip of the switches, as well as the FAA/GE issued Service Bulletin FAA-2021-0273-0013 Attachment 2 relating to loss of control issue (also see above) were NOT implemented by Air India. The stated MN4 computer with faulty soldering, that might weaken and lose contact due to the thermal stress after a number of cycles, interprets data and commands fuel metering valves - with the lost contact attaching the MN4 processor to the EEC intermittent electrical contact, loss of signal processing and engine control faults can occur. The SB writes under conditions for the SB: "An LOTC (Loss Of Thrust Control) event has occurred due to an EEC MN4 microprocessor solder ball failure." According to discussions in the industry it may be possible with the number of cycles VT-ANB had already completed, the solder balls were weakened sufficiently to detach the MN4 from the EEC momentarily due to loads during the takeoff rotation leading to the loss of control of thrust and shut down of the engines."

Tomnepřihlášený host (...210.175...)
13.07.2025 00:17

Tak ten musel byt uplne vyfetlej, to video mluvi za vse

bugr (...207.99...)
12.07.2025 21:10

tak to letadlo v Bergamu ještě nepojíždělo.. To vypadá jako kdyb ten člověk do toho motoru skočil a ten ho vystřelil zpět.
x.com/Bihar_Nawada/status/1943851137834398105/video/1

Syrda (...81.88...)
12.07.2025 20:57

Dobrý večer, ví někdo koho přivezl ten Global s 330?

bugr (...207.99...)
12.07.2025 15:41

MK ani ne, spíš zima jak sviň. a dnes déšť celý den. Tak já v tom letadle naštěstí nebyl :)

MK. (...192.13...)
12.07.2025 13:47

bugr - Ty si byl dycky zivotni optimista :-)

V Trutnove na festaku bahno?

Katelnepřihlášený host (...135.17...)
12.07.2025 13:32

Tady je ten nasatej, zajimavy, ze ho to vyplivlo
https://www.facebook.com/share/r/1BA7WythRt/

bugr (...207.37...)
12.07.2025 13:03

zdravím z Trutnova, to smrdí sebevraždou. Každopádně by mohly povyskočit akcie Boeingu

petrp (...81.19...)
12.07.2025 12:31

zd.w.....presne tak

zd.w (...103.64...)
12.07.2025 12:29
Fuel CUT OFF

Jestli jsem dobre prelozil co zaznelo v tv tak palivo nejde vypnout omylem protoze prepinac je pred vypnutim nutne povytahnout (smerem nahoru)

zd.w (...103.64...)
12.07.2025 12:25

dobry den, je prosim nejaky duvod pro takovy velky oblouk pri priblizeni na pristani ?

globe.adsbexchange.com/?icao=4c4aa9
Reg.: YU-SVJ

Pocasi ?

petrp (...81.19...)
12.07.2025 10:20

Mě přijde že se dobře bavili a vůbec nesledovali čo se děje a ten neletici myslel na kdovico a provedl pitomost.

petrp (...81.19...)
12.07.2025 10:19

....a trvá to desítky vteřin.......

petrp (...81.19...)
12.07.2025 10:16

lapajda....ale dejme tomu že když motor chcípne při pumpazi nebo podobné.Urcite ne ve fázi vzletu a u obou motoru....

lapajda nepřihlášený host (...80.121...)
12.07.2025 10:09

Četl jsem že fuel cut a start je standardní procedura když dojde k poklesu výkonu motoru. Co je na tom pravdy netuším.

sgnepřihlášený host (...100.147...)
12.07.2025 10:07
Dobré ráno

:-)

petrp (...81.19...)
12.07.2025 09:27

Už jsem to cetl celé, ale vypnout si oba motory omylem.....

petrp (...81.19...)
12.07.2025 09:03

Dobré ráno.

petrp (...81.19...)
12.07.2025 09:03

Tak jestli je tohle pravda , tak se buď zbláznil nebo sebevrazda

JM46 (...242.88...)
11.07.2025 23:16

A ještě tahle část je zajímavá:
"Crew recordings captured a pilot asking, “why did you cut off?”, to which the other replied he had not, suggesting unintended or unclear control actions."

JM46 (...242.88...)
11.07.2025 23:14

Dobrý večer,
vyšla předběžná zpráva k té 787 Air India.

"At approximately 08:08:42 UTC, just after reaching a peak speed of 180 knots Indicated Air Speed, both engine fuel cutoff switches transitioned from RUN to CUTOFF, within one second of each other.
The immediate result was dual-engine shutdown: both engines lost thrust, and the ram air turbine (RAT) deployed, indicating an emergency power state."
aaib.gov.in/What's%20New%20Assets/Preliminary%20Report%20VT-ANB.pdf

petrp (...81.19...)
11.07.2025 23:03

Jakubv cau

petrp (...81.19...)
11.07.2025 23:03

Dreamlifter...tak to byl vtip, ale asi nechtěli znát pohyby An124

jakubv (...20.1...)
11.07.2025 20:23

Dobrý večer vespolek z Bournemouth ;-)

Záznamů je více než zobrazených 1500

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace