Mám rád jarní termiku, kdy v kabině za plexisklem ještě není takové vedro. A taky cestování, nejlépe do zemí, kam dopraváky pro střední tratě nedoletí. Díky zaměstnání jsem zatím byl v jedné a další, také kousek od rovníku, už se rýsuje. Před dvěma lety jsem touhle dobou prožíval velké změny. Z jedné školy mě vyhodili a nástup na druhou byl v nedohlednu. Najednou jsem měl tolik času, že mi spadla do klína možnost vycestovat, a to ne zrovna za humna (o tom již byla řeč v mém prvním článku).
Více
Písal sa 13. október 2018 nadránom a vybavený niekoľkocentimetrovou vrstvou zelených bankoviek, ako za starých čias vekslákov pred Tuzexom, som sa vybral nadchodom ponad širokú diaľnicu z terminálu letiska Imáma Chomejního na stanicu metra. Ako som už istotne spomínal v predchádzajúcich príbehoch z Iránu, metro je najrýchlejším a zároveň najlacnejším dopravným prostriedkom v Teheráne.
Více
Keď som sa v októbri 2017 lúčil s iránskou pôdou, majúc za sebou veľmi úspešný spotterský výlet na miesta, kam veľa západných spotterov doposiaľ nezavítalo, dúfal som, že sa sem opäť čoskoro vrátim. A tak trvalo iba jeden rok, kým moje spotterské kroky smerovali opäť do krajiny imáma a mešít.
Více
- 31.01.2021 09:00
- stalo_se
Pokračujeme v nepravidelné sérii článků o prototypech a speciálních variantách letadel.
Více
- 24.01.2021 09:00
- stalo_se
Pokračujeme v nepravidelné sérii článků o prototypech a speciálních variantách letadel.
Více
- 17.01.2021 09:00
- stalo_se
Pokračujeme v nepravidelné sérii článků o prototypech a speciálních variantách letadel.
Více
- 10.01.2021 09:00
- stalo_se
Jára Cimrman byl nejznámějším hledačem slepých uliček. Slepé uličky jsou v každém oboru. Protože celý život dělám na letadlech, tak se samozřejmě zajímám o slepé uličky v letectví. Tentokrát představujeme další kanadské prototypy, které se nedostaly do běžného provozu.
Více
Pražské letiště se stalo první destinací, do které dnes ráno komerčně přiletěla novinka z flotily ASL Airlines Ireland.
ATR72-600F registrace EI-GUL je prvním vyrobeným čistě nákladním letadlem ATR72-600F. Dodaný byl pro potřeby expresní zásilkové služby FedEx 15.12.2020, celkem jich má firma objednáno 30. Letos má být dodáno dalších 6 kusů, stejný roční počet má pokračovat až do roku 2025.
Viditelnou změnou nákladního letadla je absence – byť zaslepených – okének, což se pozitivně odrazilo na hmotnosti letadla i eliminaci aerodynamického odporu a nutnosti údržby těchto míst. Kromě zvýšené kapacity maximální hmotnosti přepravovaného nákladu z 8900 na 10 370 kilogramů se nový letoun odlišuje také většími nákladními vraty, neboť se od podzimu počítá s přepravou carga ve standardních kontejnerech místo volně loženého nákladu jako doposud.
Kokpit letadla je vybaven nejnovějšími softwarovými a navigačními systémy a ulehčuje pilotům orientaci v mnoha situacích od vizualizac...
Více
Během roku 2020 se na nebe dostalo poprvé hned několik letadel, která si zaslouží ohlédnutí. Hned na počátku roku 25. ledna 2020 se uskutečnil první let Boeingu 777-9. Ten byl sice původně plánován na rok 2019, ale kvůli problémům s motory General Electric GE9X se termín prvního letu musel přesunout na leden 2020. Podle posledních informací se letadlo dostane do komerčního provozu v roce 2023. (Foto: Boeing)
Dne 14. února vykonal první let nový model „korporátního“ bizjetu s prodlouženým doletem a větší kabinou Gulfstream G700. Letadlo založené na platformě G650 má dolet až 13 890 km, rychlost M=0,85 a k zákazníkům se má dostat v roce 2022. (Foto: Gulfstream)
Obojživelník CL-415EAF (Enhanced Aerial Firefighter), vzniklý modernizací Canadair CL-215 kanadského výrobce Longview Aviation Services, Viking Air a Cascade Aerospace letěl poprvé 10. března. (Foto: Longview Aviation)
Další obo...
Více
Sdružení International Association of Machinists organizovalo 8. prosince webovou konferenci s účastí nezávislých expertů, která se zabývala stavem leteckého průmyslu a rolí státu Washington. Záznam je možno shlédnout na videu zde a je dobrým materiálem k úvaze o soutěži duopolu.
Více