Motor Tumanskij R-11F2S-300 používaný na letadlech Mig-21 vybavených systémem SPS - ofukováním vztlakových klapek vzduchem odebíraným ze spalovací komory motoru (je to ta velká příruba na boku spalovací komory). Motor je na instalačním vozíku, do draku se zasouval na kolejnicích tažen lanem viditelným ve spodní části vozíku, to se navíjelo na buben na kterém je klika.
Východoněmecké vojenské letectvo bylo významným uživatelem Migů-23, v Drážďanech byla oprvárenská základna kde se prováděly i revize Migů 23 československého letectva
V předpočítačové době se k výcviku ovládání systémů letadla používaly umně vyrobené pomůcky, jako například tento simulátor palivového systému Il-62M východoněmeckého Interflugu.
Soustava rotorů s centrálním tělesem ložisek motoru Tumanskij M-11. Vysokotlaká turbína pohání třístupňový vysokotlaký kompresor, nizkotlaká též třístupňový nízkotlaký kompresor. Trubky po obvodu tělesa ložisek slouží k přívosu chladicího vzduchu disku turbíny.