- 12.10.2014 08:38
- stalo_se
Časně ráno projíždím spící Plzní a po dálnici, na které potkávám jen několik kamionů, jedu do Prahy. Kolikrát jsem tuto cestu absolvoval od doby, kdy jsem z rodného města přesídlil do metropole západních Čech? Pětsetkrát či tisíckrát? Ale na dnešek se těším, celý den budu létat, navštívím dvě nová letiště a budu v noci spát ve své posteli. Co víc si pilot, který tráví hodně času čekáním v hotelích, může přát?
Více
- 23.06.2014 10:38
- stalo_se
Sedím v kapitánském křesle zbrusu nového Gulfstreamu 550 na přejímacím letu. Pozorně sleduji dvě veliké sofistikované obrazovky na palubní desce přede mnou, kde se zobrazuje naprostá většina informací o letu i stavu letounu. ... A usměji se při vzpomínce na přeškolení, kdy můj instruktor překvapeně vyhrkl: „You are lucky man“...
Více
- 15.12.2013 12:30
- historie
Malabo info, Buenos dias, this is Oscar Kilo Delta Delta Yankee. maintaining level five zero inbound Mike Bravo Oscar.
Oscar Delta Yankee this is Malabo Buenos dias runway two three, wind calm, cavok temperature three one, dewpoint two seven, Quebec November Hotel one zero one two
Roger, weather received, one zero one two, runway in sight, request visual approach and low pass over runway then right hand circuit.
No traffic reported, runway is clear.
Druhý díl vyprávění o létání v Africe.
Více
- 09.12.2013 07:00
- historie
Malabo info, Buenos dias, this is Oscar Kilo Delta Delta Yankee. maintaining level five zero inbound Mike Bravo Oscar.
Oscar Delta Yankee this is Malabo Buenos dias runway two three, wind calm, cavok temperature three one, dewpoint two seven, Quebec November Hotel one zero one two
Roger, weather received, one zero one two, runway in sight, request visual approach and low pass over runway then right hand circuit.
No traffic reported, runway is clear.
Více
- 12.07.2013 06:00
- historie
Po skončení činnosti aerotaxi u ČSA a Slovairu vznikla v sedmdesátých letech minulého století řada tzv. malých provozovatelů. Podniky jako Uranové doly Příbram, AZNP Mladá Boleslav, Rudné doly Jeseník, OKD Ostrava, Železárny a drátovny Bohumín a Tatra Kopřivnice provozovaly L-200 pro svoji potřebu, dnes označovanou jako corporate či private. Na přelomu 70. a 80. let však jim bylo odebráno povolení k provozování letecké dopravy. Oficiálním důvodem byla úspora ropných produktů, pravé důvody zřejmě byly jiné, protože letecký benzín se vyráběl z uhlí v Záluží u Mostu. Přesto se však podařilo dvěma velkým podnikům, Škodě Plzeň a Vítkovicím, v této době získat a udržet povolení k provozování L-200 a L-410.
Více