IATA (International Air Transport Association) poskytla další údaje a odhady týkající se hloubky krize evropského odvětví letecké dopravy. Nová analýza vychází z předpokladu, že restrikce letecké dopravy budou trvat další tři měsíce.
Ztráty evropských leteckých společností v tomto roce odhaduje na 89 miliard USD, poptávka cestujících poklesne o 55 % (vyjádřeno v RPK, Revenue Passenger Kilometers) ve srovnání s rokem 2019. Jedná se o další zhoršení proti odhadu publikovanému IATA dne 24. března.
Stávající krize a dubnový propad letecké dopravy v Evropě o takřka 90 % ohrozí zaměstnanost 6,7 milionu osob.
Není překvapením, že největší (nominální) propad zaznamenají největší evropské trhy letecké dopravy. V Británii poklesne počet cestujících o 140 milionů, krize ohrozí zaměstnanost 661 tisíc zaměstnanců odvětví. Španělsko ztratí 114 milionů cestujících, Německo 103 milionů cestujících.
IATA apeluje na evropské úřady, aby dočasně modifikovaly směrnici EU261/2004 a daly leteckým společnostem větší prostor kompenzovat rušené lety metodou voucherů místo vracení peněz.
Organizace apeluje na úřady, aby k obnovení provozu přistoupily koordinovaně a vyzývá vlády, aby každé omezení bylo doprovázeno jasnou strategií, kdy a jak budou omezení uvolněna. Pravidla pro obnovení provozu zpracovává Evropská komise a mají být zveřejněna v polovině května. (IATA)
celkem logicke? Pane, ktora zo situacie je u Vas v Cechach - "totalitní režim, válku, teroristický útok, nebo jinou živelnou pohromu" ?
Tak ako u nas aj Vy mate vyhlaseny nudzovy stav - aj to len najma z dovodu logistickych a pohotovosti bezpecnostnych zloziek a lekarov, ulozeni nejakych obmedzujucich opatreni. Nie je to ani vynimocny ani vojnovy stav. Treba si pozriet do zakona co z jednotlivych tychto "stavov" vyplyva pre obcana a co pre stat. Nebude dlho trvat a pravnici si zgustnu na zalobach o odskodnenie ci uz firiem alebo aeroliniek. Mozno mi uniklo - jedine ak ten nas Babis Vam tam zaviedol diktaturu, ale o tom som teda este nepocul
Rudo: To co tady píšete je příměr podobný situaci, kdyby tady byla válka a všechna nová auta by stáhla vláda pro své účely. Vy by jste měl auto objednané a měl by jste si ho za měsíc převzít. Autosalon by ho samozřejmě neměl (ale peníze by taky neměl - ty by měla už zaplacené automobilka) a tak by vydal voucher. Celkem logické a pochopitelné řešení v dané situaci. Je vidět, že jste asi nezažil žádný totalitní režim, válku, teroristický útok, nebo jinou živelnou pohromu.
re: Komarek
To ze obhajujes aerolinky je pekna vec. Len si uvedom, ze bezohladu na to, v akej aerolinky situacii, cestujuci ako konecny spotrebitel svoju sluzbu nedostal (teda - neletel). To je to iste, ako keby si prisiel do autosalonu, zaplatil za auto, ktore ti maju dodat o mesiac a potom ti povedia, ze dostanes nejaky voucher. A ty "mas byt rad ze dostanou alespon voucher" ? Neviem, ja osobne by som sa s tym nespokojil. A ano, cira utopie je mysliet si, ze aerolinky utracali peniaze az z trzieb, ktore skutocne odlietali. Ale to je zasa "zodpovednost" manazerov. A na zaver. Ak sa stat rozhodol zakazat lety, nech teda stat kompenzuje straty, ktore rozhodnutim sposobil. Tak ako podnikatelom ked im
zatvorili prevadzky a znemoznili podnikat, hoci je to ich ustavne pravo.
Ano, cestující by měli být rádi, že v této vyhrocené době dostanou alespoň voucher. Myslet si, že aerolinky mají na účtech volné peníze v hodnotě všech prodaných letenek, je čirá utopie.
Kdyby to uhráli na "vyšší moc", cestující neuvidí nic.
a jaka je dle tebe spravna metoda?
Chapu ze neni idealni, ale kdyz ti nekdo zavre 100% businessu a vsichni po tobe budou chtit v ramci nekolika dni za tvoje sluzby zpatky penize das jim je? Protoze letadla nestoji drobny a ty penize se musi pouzivat i jinde musis platit leasingy, lidi, dily, palivo, poplatky, najmy atd.
A takova ta pohadka o tom ze kazda firma ma mit rezervu je sice moc pekna, ale leteckej business je dost specifickej a asi si nemusime povidat jak moc je v dnesni dobe "ziskovej".
Tim nerikam, ze je dobre ze to odnesou cestujici, zaroven ale neni uplne stejne fer aby to odnesly firmy ktery normalne fungovaly a nekdo jim ze dne na den naridil na X mesicu zavrit.
A vubec kde jsou ty firmy co jako prvni tvrdily ze statni podpora neni potreba ze to neprezijou jen slaby firmy? .... stoji frontu u vlad (AF, KLM, LH...)
"IATA apeluje na evropské úřady, aby dočasně modifikovaly směrnici EU261/2004 a daly leteckým společnostem větší prostor kompenzovat rušené lety metodou voucherů místo vracení peněz."
prelozeno: prenes financni pruser na bedra cestujicich, kteri dostanou bezcenny papirek a budou se modlit, aby aerolinka do roka a do dne nekrachla. Nadneseno: takova Zonky banka pro aerolinky
Celkem 7 záznamů
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
Pane, to je jak s Maďarem...
Ty letecké společnosti/cestovky běžně tyto peníze vyplácejí, ale teď je situace zcela bezprecedentní.
Představte si to tak, že máte pojištěné auto (pojištění odpovědnosti-povinné ručení). Když dojde k nehodě a škodě na majetku, tak to pojišťovna zaplatí. Ale představte si situaci, kdy za jeden den havarují všechna auta v celé republice a všichni se budou ihned domáhat peněz - pojišťovna by zkrachovala. Okamžitě.
Tato situace (velice podobná) teď nastala v leteckém průmyslu.