Qantas nespokojen s nabídkami letadel pro projekt Sunrise

  • 21.11.2019 08:00

Před několika dny vykonala společnost Qantas v projektu Sunrise již druhý zkušební ultradlouhý let. Tentokrát z Londýna do Sydney. Tyto lety mají ověřit, jak působí na posádku i cestující dlouhodobý non-stop let, a zejména jak by bylo možné upravit prostředí a servis na palubě, aby se zmírnilo nepohodlí. Jedná se o jeden z kroků v rámci programu Sunrise. V roce 2022 nebo 2023 by projekt Sunrise měl spojit ultradlouhými non-stop lety východní pobřeží Austrálie s Londýnem a dalšími destinacemi.

Do soutěže o poskytovatele letadel vstoupil Airbus s A350-1000ULR, Boeing s modelem 777-9. Původně měl Boeing nabídnout efektivnější 777-8, ale jeho výroba byla odložena na neurčito. Nižší efektivnost neplnohodnotného řešení je Boeing připraven kompenzovat finančně.

Šéf Qantas International Tino La Spina se vyjádřil, že finanční požadavky obou dodavatelů převyšují to, co je Qantas ochoten za letadla zaplatit. Oznámil, že společnost požádala oba potenciální dodavatele, aby své nabídky přehodnotili a cenu snížili.

Nejde však zdaleka o jediný problém projektu. Qantas zatím nedosáhl dohody s organizací australských pilotů (AIPA), která se týká pracovních a mzdových podmínek pilotů na ultradlouhých letech. Ty musí být definovány a schváleny kolektivní smlouvou (enterprise bargaining agreement EBA). K zahájení letů bude muset Qantas získat také souhlas regulátora. Regulátora by měly k souhlasu přesvědčit mj. také výsledky zkušebních letů.  

Generální ředitel Qantas Alan Joyce kritizoval také vysokou nabídkovou cenu letadla Airbus A220, které vykonalo „roadshow” v Austrálii. Qantas má o letadlo evidentně zájem, ale není spokojen s cenou. (Obr.: Qantas)


Fotografie k článku


Související fotky


Související články

Komentáře



Nebyly vloženy žádné komentáře.

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace