Letoun registrovaný na Bahamách je v našich končinách velkou raritou, i když v tomto případě se jednalo o bývalý stroj Fleetair, kde létal s registrací HA-TAB.
Další letoun s významnou evropskou minulostí. Letadlo bylo vyrobené v roce 1988 a následně strávilo řadu let provozu ve Skandinávii. Poté se na 10 let přesídlilo do Polska, kde létalo nejdříve pro Sky Express Poland a následně pro SprintAir jako SP-KPF . Během této doby zavítalo i na česká letiště jako Pardubice či do Ostravy.
Přistání odpolední frekvence Air Ostrava/ČSA z Ostravy na dráze 24. V šikmo dopadajících paprscích slunce v půl čtvrté odpoledne prosvítá označení prvního provozovatele letounu, švýcarského Crossairu.
Zalétán v únoru 1995, prvním provozovatelem byla německá společnost Deutsche BA. Nově v plných barvách Frost Air odlétá do Lipska, doba letu třicet minut.
Dnes do Prahy přilétl poslední vyrobený Saab 2000, výrobní číslo 63. Svému prvnímu provozovateli švýcarskému Crossairu byl dodán 30. dubna 1999. Do Prahy přiletěl pro účastníky konference GlobSec
Kde sú tie časy, keď sa mi okolo 21:30 zjavoval nad domom Saab 340 spoločnosti Tatra Air pred pristátím na linke z Zürichu... V Karibiku však Saaby 340 stále lietajú s cestujúcimi medzi jednotlivými ostrovmi, tak ako v prípade tohto stroja spoločnosti EZ Air, ktorá nedávno zo svojho názvu vypustila písmeno E.