Detail fotografie

DHC8Q-402


Typ letadla: DHC8Q-402
Letiště: Kodaň (CPH/EKCH)
Společnost: SAS (SAS/SK)
Registrace: LN-RDE
Autor: Petr Popelář
Datum pořízení: 25.11.2007
Počet hodnocení: 0×
Počet zobrazení: 7275×

Popis:

25.11. Odstavená letadla po problémech s podvozky.

AKT



Kategorie a uživatelská alba

Další fotografie


Komentáře



rob - nepřihlášený host (...24.11...)
19.05.2009 01:28

létání s ATR 42 je pro mě noční můrou... čekám, kdy mu něco odpadne, nebo se celé rozpadne, jak špatně svařenej žigulík :-(

PetrK - nepřihlášený host
29.11.2007 00:05

Roba: Hned jsem klidnejsi :DD

27.11.2007 14:48

screw:No ono v zapršeném Dánsku tma je.:-)Ve skutečnosti bylo jheště hůř.:-)

screw - nepřihlášený host
27.11.2007 12:05

Nápad hezkej, provedení fotografie mizerné.Trochu tmavé že?

Fanda - nepřihlášený host
26.11.2007 23:16

Měl jsem možnost s tím letět s OS. Na letácích označen The Quiet One. Tomu jsme se museli smát. Možná tak jedině s vypnutou klimatizací, ale to bychom zase umrzli.

ex-deHavillanďák - nepřihlášený host
26.11.2007 20:06

Jako na všechno v životě, není ani na tento případ jednoduchá odpověď.

Problém je jak vdesignu tohoto letadla které je naprosto odlišné od "klasických" Dash-8, podvozek u Q400 je od jiného výrobce (Goodrich) který z nedostatku zkušeností s předcházejícími podvozky na klasických Dash-8 má svoje závady, je to způsobeno i SAS která na údržbu Q400 používá nezkušené mladé mechaniky (kteří způsobili poslední kolaps podvozku tím že namontovali hydraulický filtr obráceně) zatímco zkušení mechanici pracují na tryskových letadlech, a je to způsobeno i zvýšenou korozí mořskou solí.

Na druhé straně to není vina jenom na SAS - nesčetné problémy s podvozky (nemluvě o ostatních systémech) mají i ostatní uživatelé Q400 - od Japonců, přes mnohé Evropské uživatele, atd.
Je to velmi rychlé letadlo na "vrtuláka", ale pokud věříte že to má nízké náklady na provoz, tak vám můžu nabídnout velice laciné pozemky na Floridě . . .

Foxx - nepřihlášený host
26.11.2007 18:28

roba: Pozor problémy s podvozkama maj snad jen Q400... a těch asi ještě 809 vyrobeno nebylo :-)
Jinak souhlas s Diderem, nejhezčí turboprop.

dider - nepřihlášený host
26.11.2007 17:30

SAS byl launch customer a vetsina letadel jsou z nejstarsich serii. Flybaboo a jejich HB-JQA byl taky c/n 0017 a tech problemu, AOG a pod. bylo fakt hodne. Jen v Praze to letadlo za pulroku zustalo trikrat a dalsich nekolik AOG melo ve VLC a GVA. Od mechaniku jsem nikdy nic pekneho nedozvedel. Jinak jsme mluvil i s mechanikem od OS a ten taky to letadlo proklinal. Kdyz SAS a OS zavadeli DH4 do provozu, tak urady chteli vzit letadlu certifikaci. To byl problem za problemem.

DH4 ma velkou vyhodu, a to v ekonomice provozu, naklady na sedacku patri mezi nejlepsi mezi vrtulakama a je taky neskutecne rychle, na trase do GVA si to klidne muze rozdat s Avrem. A naklady na sedacku jsou polovicni.

No a taky je asi nejhezci turboprom a taky snad nejpohodlnejsi, ale to je jen muj subjektivni nazor.

zaghis - nepřihlášený host
26.11.2007 12:09

No SAS si je uy asi nenecha, takye je prodaji nekam, kde nebudou tolik na ocich a kde je kazdemu nejaka ta nehoda celkem jedno :(

Martin V. - nepřihlášený host
26.11.2007 11:31

Četl jsem i názor, že problémy DHC8 Q-400 bázovaných v Kodani můžou souviset s korozí vlivem slaného aerosolu. Prý tam parkují jen pár set metrů od moře a při silnějším větru jsou auta parkující v okolí letiště běžně pokryta tenkou vrstvičkou soli.

Když se to zkombinuje s faktem, že Q-400 u SASu jsou nejstarší, není až tak nelogické, že problémy začínají u jejich strojů. Stejně jako ostatní jsem velice zvědav, jak se vyšetří příčiny všech těch nehod.

Celkem 21 záznamů

Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace