Demonstrátor nového motoru Rolls-Royce UltraFan (Ultra High Bypass Ratio) by měl být dokončen koncem tohoto roku. Rolls-Royce zahájil v těchto dnech v Derby výrobu prvního modulu UF001. Nový motor je určen pro pohon perspektivních letadel a má spalovat jak klasické palivo, tak palivo z obnovitelných zdrojů. Má se stát největším leteckým motorem na světě.
Demonstrátor se zapojí pouze do pozemních zkoušek a na základě jejich výsledků Rolls-Royce rozhodne, jak a kdy postupovat dál.
Původně se předpokládalo, že nový motor bude k dispozici v roce 2025, to je však nyní bezpředmětné, neboť koronavirová krize vývoj motoru i vývoj perspektivních letadel výrazně zpomalila. Dnes není na obzoru letadlo, které by na tento motor čekalo.
Nový motor má průměr 3,55 m a má snížit spotřebu paliva o 25 % proti motorům Trent. Průměr motoru je o 40 % větší než u motoru Trent XWB pro Airbus A350 a o 9 % větší než General Electric GE9X pro Boeing 777X.
V lednu Rolls-Royce vývoj motoru přerušil s odkazem na to, že pro motor tak jako tak není poptávka.
Airbus nedávno oznámil, že pracuje na vývoji zcela nového motoru s General Electric. Boeing ze soutěže o motor pro perspektivní nový model Rolls-Royce vyřadil. Je nutno přiznat, že reputace Rolls-Royce jako dodavatele motorů v poslední době utrpěla, a to zejména v důsledku řady závad na motorech Trent 1000. (Foto: Air and Cosmos International)
Nebyly vloženy žádné komentáře.
Copyright © 1999-2025 planes.cz | Redakční systém