Wizz Air otevírá bázi v Gatwicku. easyJet tři britské základny uzavírá.

  • 22.08.2020 08:30

Wizz Air otevře v rámci expanze z Lutonu novou bázi v Gatwicku. Prozatím bude v Gatwicku bázovat jediný Airbus A321neo, který bude od 22. října obsluhovat linky do Atén, Lanzarote, Malty a Neapole. Na těchto linkách bude Wizz Air přímo konkurovat easyJetu. Gatwick se po Lutonu a Doncasteru stává třetí bází Wizz Air UK. Wizz Air dlouhodobě usiluje o získání slotů v Gatwicku a stěžuje si, že pozastavení pravidel o využití slotů umožňuje stávajícím držitelům slotů blokovat vstup nových provozovatelů na letiště.

Nové linky z Doncasteru a Gatwicku jsou součástí ofenzivního rozvojového plánu. Od dubna 2020 otevřel Wizz Air na 200 nových linek.

Naopak easyJet tento týden oznámil, že 31. srpna uzavře své báze ve Stanstedu (STN), Southendu (SEN) a Newcastlu (NCL). Společnost nyní konzultuje dopady tohoto rozhodnutí na zaměstnance s odborovou organizací pilotů BALPA. S odbory UNITE již dosáhl dohody týkající se podmínek dobrovolného odchodu pracovníků palubního personálu a propuštění nadbytečných pracovníků.

Letiště v Southendu bylo již v březnu postiženo krachem flybe a nyní ztrácí další část provozu.

easyJet bude nadále provozovat v Británii osm bází, ze kterých obsluhuje 490 linek a obslouží 52 milionů zákazníků. easyJet nevylučuje další „optimalizaci“ své sítě. (Foto: Haven Power, planes.cz)


Fotografie k článku


Související fotky


Související články

Komentáře



Jan - nepřihlášený host (...176.220...)
23.08.2020 00:14
2JUJ

Věděl jsem,že můj text nepochopíte ale nevadí,beru Váš názor ;)
Kdyby RYR nebyl ziskový a nevyplatilo se mu to,dávno by byl v insolvenci,zvlast v teto době po dlouhém odstavení pri corona...
Psal jsem i o něčem jiném,nejde jen a pouze o cenovou politiku,ale o destinace na kterých očekává větší obsazení a pardon,lety z Prahy do Gruzinskeho Kutaisi určitě nemůžou naplnit takovou kapacitu jako dobře promyšlená letenka pro lidi z Prahy do hlavním měst nebo dovolenkových destinací,tak jak to chtěl udělat RYR v Praze když šlápl Smartwings na kuří oko,ale o dotaci pro kámoše Šimáněho se slehla zem,hlavně že media spouští další bubu na lidi s podzimním corona-mýtus,protože jsou plně narvané nemocnice a ve svých areálech kopou hroby...ale podpora miliard lítá někde jinde,musíme dát lidem náhubky aby nikdo neštěkal a hlavně platil...no a Smartwings se rozlítává a ticho po pěšině....

JUJ - nepřihlášený host (...49.234...)
22.08.2020 22:13
2jan

chovani WIZZ neni nic neocekavatelnyho...
To je proste tak kdyz 1+1 neni 5...

Letenky za soucasne ceny (velmi ovlivnene paradoxne cenotvorbou i wizzu a RYR) jsou na tak male marzi, ze se malokdo dokaze litani uzivit.
Ty letenky uz nemaj cenove kam jit dolu, pokud platite tisice dolaru za poplatky a palivo, tezko budete ziskovy pokud nekomu prodate letenku za 500kc...

WIZZ / RYR si to kompenzujou jinde, prodeje tiketu, reklamy atd atd.
Kdo chce kam pomozme mu tam, chtej tu vsude lidi RYR a WIZZ? budiz.

Jan - nepřihlášený host (...176.220...)
22.08.2020 12:05
Expanze Wizz

Po delsim sledovaní Wizz Air zjistuji,že Wizz Air už není co býval...spíš je to dneska společnost jako každá jiná,která se za každou cenu honí za ziskem bez ohledu na stav,se kterým se setkává spousta let.společností a to sníženou poptávkou.I zde aby jednou neplatilo,kdo chce víc,nemá nic...
Wizz Air jako jeden z mála společností létal v době ´corona´ i když de facto 90% letadel jiných společností byla uzemněna,prostě zisk za každou cenu.
Hamižnost po nových slotech,expanze do Ruska a radoby rychle zařazení se mezi dlouhodobe nízkonákladovky Ryanair a EasyJet mi připadne ubohé.
Z počátku při zahájení letu na LKPR po SkyEurope mi připadla fayn,včetně jejich staršího livery do fialové barvy vzhledově,tak i destinacemi a cenou kterou nabízel.Pak postupem času bohužel jako kdekoliv jinde narostou křídla a je průšvih,chce se víc a víc,přebarvit letadla pomalu do snobácké růžové barvy s fláknutou modrou aby se neřeklo,v Praze odstranit zajímavé hlavní destinace jako Řím Fiumicino či Ciampino,Madrid,Barcelonu,Catanii apod...a nechat tam jen méně zajímavé destinace jako Gruzie,Rumunsko s novinkou Albanske Tirany...nezajímavé.../nezminuji Kypr nebo Varnu/.
Bohužel,Wizzair už není co býval a dokazuje to víc a víc...že než zdokonalovat a vytlačit konkurenci cenou ze svých prvotních bází,tak raději zvýšit ceny,udělat z fajnové aerolinky tu snobskou a za každou cenu vidiny přemrštěných zisků prahnout po jiných bázích protože Luton už je nezajímavý...jak se říká,neopoustej stare veci pro nove...
Je to těžké napsat v jakým úmyslu tento text píšu aby to každý hned pochopil co tím chci jen řict,ale kdo pozoruje Wizz od sameho zacatku,ví co tím muzu myslet a třeba mi dá za pravdu...ale to je kazdeho vec a otázka výměny názoru který respektuju,protože s nikým se nepotřebuju hádat.
Přeju Wizz Air,který mi z počátku dopřal hodně výletu na poznávačky měst a cestou k moři za dobrou cenu ať si dál uplatňuje svoji politiku na leteckém nebi ale pozor,pýchu předchází strmý pád.....a zrovna teď ta doba není s poptávkou nejlepší....

Celkem 3 záznamy

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace