Airbus potvrdil, že společnosti Qantas nabídne pro projekt ultradálkových non-stop letů obě varianty letadel Airbus A350. Dosud se předpokládalo, že bude nabízen pouze A350-900ULR. Na summitu IATA to oznámil komerční ředitel Airbusu Christian Scherer. Qantas plánuje v rámci projektu Sunrise otevřít zejména non-stop linky z východního pobřeží Austrálie do Londýna.
Qantas bude volit mezi letadly A350 a Boeing 777-8. Generální ředitel společnosti Alan Joyce se v souvislosti s výběrovým řízením sejde v Soulu se zástupci Airbusu i Boeingu a vyzve obě firmy k předložení „nejlepších a konečných nabídek“.
Vyhodnocení nabídek bude uzavřeno v srpnu, a to na základě detailní analýzy pořizovacích a provozních nákladů a garancí výkonnosti.
Airbus i Boeing považují výběrové řízení za důležitou referenci a předpokládají rostoucí odbyt po letadlech pro ultradlouhé linky. Předností Airbusu je reference Singapore Airlines, která letadlem A350-900ULR provozuje nejdelší linku na světě. A350 je ve všech směrech povedené letadlo. Naopak Boeing bude sázet na vyšší efektivitu 777-8 i na úspěch non-stop linky Perth – Londýn, kterou Qantas provozuje letadlem Boeing 787. Nevýhodou Boeingu je fakt, že nabízí letadlo, které dnes neexistuje, jeho finální parametry i termín uvedení do komerčního provozu jsou proto neznámé.
Qantas plánuje otevřít ultradálkové lety z východního pobřeží v roce 2022 nebo 2023 a objednávku proto musí podepsat ještě letos. Nejkratší vzdálenost mezi Sydney a Londýnem je asi 17 000 km. (Foto: Qantas, planes.cz)
Nebyly vloženy žádné komentáře.
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém