Fotogalerie


rozšířený filtr >
< zúžený filtr
  • PeterV
  • 05/2011
  • Slyšeno na rádiu: „Hergot, stačilo pár sekund a už by nám ten kovboj v Airbusu udělal čáru přes rozpočet . . . eeh, chci říci, čáru přes reklamu“. Tento způsob leteckém psaní na nebi, původně známý jako “skywriting”, si už vysloužil i nový název – “sky typing”. Tištěno na nebi skupinou pěti A-6 Texanů.
  • 3925×
  • PeterV
  • 03.11.2010
  • Transportes San Francisco Limitada. První krok před vážením letadla – vypustit lautr všechno palivo z nádrží. No a když místní FBO odmítne to palivo odčerpat z obavy aby si neznečistili cisternu palivem neznámého původu, tak nezbyde než to udělat tím nejtěžším způsobem – malým odvodńovacím ventilkem na spodku křídla, přes trychtýř a hadici do sudů. Vzalo to 12 sudů a celých nepřetržitých 11 hodin času.
  • 2832×
  • PeterV
  • 11/2010
  • Transportes San Francisco Limitada. Pilotní kabina připravená na zkušební lety pro certifikaci provozu letadla na letištích v extrémních nadmořských výškách (3050 až 4115 m nad mořem) – nalepené stupnice a pásky na nastavování a značení pozic řídících pák motorů a vrtulí, ruční ovládání navýšení výkonu motorů (tzv. uptrim - červené zapínače na oranžovém panelu), velký aneroidový výškoměr ukazující výšku v kabině při letech bez přetlaku (až do 4600 m.n.m), a digitální video kamera. Co není vidět jsou další dočasné ovládače nad hlavou a moře kabelů napojujících desítky instrumentů a sensorů na digitální záznamník dat.
  • 4021×
  • PeterV
  • 11/2010
  • Transportes San Francisco Limitada. 70 velice spokojených pasažérů, kteří si nikdy na nic nestěžovali, nevyžadovali jakýkoliv servis, a po dobu celého letu zůstali poklidně na svém místě – jak v první třídě (na sedadlech) tak i v turistické třídě (pod sedadly). Jediný problém byl, jak je dostat dovnitř a potom zase ven – a to vyžadovalo hodně úsilí. Pytle s pískem se používají při zkušebních letech na dosažení potřebné váhy letadla a požadovanou polohu těžiště.
  • 3484×
  • PeterV
  • 11/2010
  • Transportes San Francisco Limitada. Nový Twin Otter v Chile (ex C-GGPM) s jedním se svých bratrů, kteří se používají jako “letecký výtah” na krátké lety (150 km) z Pacifického pobřeží do letiště v Andách v nadmořské výšce 3566 m – 3x až 4x denně.
  • 2403×
  • PeterV
  • 11/2010
  • Iquique na samotném severu Chile, "zamlžené" písečným prachem z okolí, je vojensky strategické letiště a zároveň tranzitní místo pro lety do/z El Alta (La Paz, Bolivie). Při odletu z El Alta, které je 4058 m nad mořem, si letadla berou pouze minimum paliva, aby mohla vzít co nejvíce cestujících, a doplňují si ho až po krátkém letu do Iquique.
  • 2729×
  • PeterV
  • 11/2010
  • Po přistání jak ”namazaný blesk”, čemuž se v nadmořské výšce 4058 m nelze moc divit. Tento doslova ‘civilizovaný’ vojenský F-27 pojíždí k terminálu. TAM je civilní aerolinka provozovaná Bolivijskou armádou, a už i jen rychlý pohled na jejich tratě naznačuje že jako státem vlastněná aerolinka mají mandát obsluhovat tratě, na které si soukromé civilní společnosti moc netroufnou.
  • 4965×
  • PeterV
  • 11/2010
  • Přistání na 4 km dlouhé dráze v El Alto v nadmořské výšce 4058 m, s majestátní 6438 m vysokou Illimani schovanou v mracích. Hned za poslední řadou domů na horizontu El Alta je až 800 m hluboký strmý kaňon na jehož dně se nachází miliónové město La Paz. Za zády, asi 10 km daleko a 368 m pod prahem rozjezdové dráhy (-3,75% gradient), je „letiště“ Laja – v podstatě asi 1500 m velký zplanýrovaný plac bez jakékoliv vyznačené dráhy. Je to oficiálně označené jako „letiště“ aby to zůstalo pod trvalou kontrolou leteckých úřadů, a používají to letadla pro řízené havarie když kvůli miskalkulaci nebo poruše nejsou schopné dosáhnout pozitivního stoupání ani po 4 km dlouhém rozjezdu.
  • 4429×
    10×
  • PeterV
  • 11/2010
  • Tento návštěvník santiagského FBO Aerocardal je z dalekého kraje (Kanady), a na jedno-motorové letadlo se zdá být úplným světoběžníkem – jen před několika měsíci byl viděn po celé Evropě, dnes je v Chile, a snad má pokračovat do Argentiny (Pixie Air Ltd).
  • 2068×
  • PeterV
  • 09/2010
  • Letadlo vyrobené v r.1995 bylo později používané pro předvádění NVS (Noise and Vibration Supression) systému na snížení úrovně hluku v kabině, a od toho vznikla marketingová přezdívka Q200, neboli Quiet (tichá) -200. Zhruba od r.1999 je používané Bombardierem pro přepravu svých zaměstnanců 2x denně na pravidelné lince mezi de Havillandem v Torontu (Downsview) a Canadairem v Montrealu (Dorval). Toto letadlo s tímto barevným schéma, které údajně representuje umělcovu představu jak vypadá turbína motoru, se od té doby rovněž používá v nesčetných firemních publikacích, brožurách a reklamách. Vystavené na Rodinném dni pro zaměstnance firmy de Havilland v Downsview, Toronto.
  • 2836×
  • PeterV
  • 09/2010
  • Přesná maketa Kanadské Mach 2 stíhačky z r. 1958, obsahuje i několik autentických částí zachráněných z prototypu skutečného letadla. Celkem vyrobeno 5 kusů Avro Arrow, program byl zrušený a všechny vyrobené letadla sešrotované 20. února 1959. Vystavené na Rodinném Dni pro zaměstnance firmy de Havilland v Downsview, Toronto.
  • 2722×

Celkem 22 záznamů


rozšířený filtr >
< zúžený filtr
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace