Fotogalerie


rozšířený filtr >
< zúžený filtr
  • Pepa ČECH
  • 03.03.2019
  • Zadní pohled na motor RR Conway 508. Toto letadlo nikdy u společnosti Lufthansa nelétalo. Bylo dodáno společnosti El-Al v červnu 1961 pod registrací 4X-ATB. V roce 1985 společnost El-Al opustilo a bylo darováno společnosti Lufthansa a poslední let vykonalo z FRA do TXL ke konci roku 1986 pod registrací N130KR, kde je doposud umístěno na vzdáleném západním konci letiště. Během provozu u společnosti El-Al byl 7.září 1970 uskutečněn pokus o únos tohoto letadla na letu 219 z Amsterdamu do New Yorku. Po vzletu z Schipholu se dva únosci snažili dostat do kokpitu, duchapřítomný pilot ale prudce potlačil letoun a únosci se tak ocitli ve stavu beztíže. Jeden z nich byl posléze zastřelen ozbrojeným doprovodem a druhý byl pak přemožen. Během potlačení jeden z únosců upustil granát, který ovšem selhal a nezpůsobil explozi.
  • 859×
  • Pepa ČECH
  • 23.02.2019
  • Odstavená letadla po společnosti Germania na severní části Berlínského letiště Tegel. V popředí D-ASTR, MSN 3950, první let 19/06/2009 pod registrací F-AVWT. Sloužil u společností Hamburg Intl, Olympic Air, Druk Air a od 30/10/2005 u zmiňované Germanie. Za nim je v zákrytu odstavené D-ASTG, MSN 3892, první let 28/04/2009 pod registrací F-AVWK. Byl poté dodán k ČSA kde létal pod registrací OK-OER. Během svého pobytu u ČSA byl mimochodem pronajmut Saudi Arabian Airlines. Vzhledem k nízkému zájmu o A-319 na trhu je budoucnost těchto, poměrně mladých, letadel nejistá.
  • 221×
  • Pepa ČECH
  • 11/2010
  • Pohled na konfiguarci křídla před opuštěním dráhy po přistání, aneb jak vyrobit a zničit vztlak. Zajímavé je, že se ke zvednutým spojlerům přidává i křidélko, spolu tak působí větším aerodynamickým odporem a rušením vztlaku důležitým pro lepší adhezi kol při brzdění.
  • 3606×

Celkem 24 záznamů


rozšířený filtr >
< zúžený filtr
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace