Replika Savoia-Marchetti S.55X jednoho z nejvýznamnějších létajících člunů letecké historie. Prototyp byl zalétán před sto lety, v roce 1924, vyrobeno bylo okolo 250 kusů. Nejvíce se proslavily průkopnickými přelety Atlantiku z nichž nejpozoruhodnější byl skupinový přelet dvaceti čtyřech strojů z Itálie na světovou výstavu do Chicaga pod vedením maršála Italo Balba.
Původním provozovatelem tohoto Jaku byla liberijská společnost Ales Airlines, poté byl dlouhá léta odstaven na letišti Linate. Nicméně Jaky 40 v Itálii skutečně létaly, nosily registrace I-JAKA, I-JAKE a I-JAKI. Jejich provozovatelem byla do roku 1975společnost Aertirrena a poté Avioligure. K té však přešly jenom dva stroje, jeden byl vrácen do SSSR. I-JAKE havaroval 28.5.1977 v Janově, naštěstí bez ztrát na životech. Poslední I-JAKI skončil svoji pouť v Libérii u Weasua Air Transport.