Americká letecká společnost Fine Air (FB/FBF, callsign „Big Eff“) vykonávala v letech 1989 až 2002 přepravu nákladu a po krachu a akvizici byla přejmenována na Arrow Air. Provozovala letadla Douglas DC-8 (postupně až 24 kusů v 6 různých verzích) a 4 Lockheedy L-1011 TriStar do destinací ve Střední Americe, Jižní Americe a Karibiku z letiště v Miami.
Stručnou historii dopravce Arrow Air jsem uvedl u „mého“ záběru TriStaru v této galerii. Společnost Arrow Air v letech 1981 až 2010 provozovala i 23 kusů DC-8. Na snímku je jeden z nich ještě v livery Arrow ve verzi DC-8-63(AF), která byla nejpoužívanější (7 kusů). V dalším období toto letadlo ale létalo už bez červených „šipek“ na motorových gondolách.
Ani historie společnosti Kalitta (K4/CKS, callsign „CONNIE“) nebyla jednoduchá. V roce 1967 si založil Conrad "Connie" Kalitta leteckou společnost Connie Kalitta Services, která se zabývala přepravou automobilových součástek na dvoumotorové Cessně 310, kterou sám pilotoval. Později se název letecké společnosti změnil na American International Airways a kromě nákladní dopravy provozovala už i charterovou a pravidelnou přepravu cestujících a sanitní lety. Po bankrotu v roce 1984 vykonávala jen cargo lety s názvem Kalitta/American International Airways. Následně se opět přejmenovala a od roku 2000 působí pod názvem Kalitta Air a provozuje mezinárodní pravidelnou a nákladní charterovou dopravu.
Koncem minulého století provozovala pět verzí letounu DC-8, z kterých jeden s jednoduchým nápisem „Kalitta“, ale zato v poměrně atraktivním livery je na snímku.
Společnost DHL byla založena v roce 1969 a dali jí jméno pánové Dalsey, Hillblom a Lynn. Dnes je DHL přední světovou logistickou společností. Má zhruba 600 000 zaměstnanců ve více než 220 zemích a není třeba ji zde podrobněji představovat. Pro svoji činnost využívá samozřejmě i letadla. Jedno z nich, ještě v původních barvách, je na snímku z roku 1999.
Airborne Express (GB/ABX, callsign „ABEX“) byla expresní doručovací a nákladní letecká společnost se sídlem v Seattlu, Washington, přičemž její centrum bylo ve Wilmingtonu, Ohio. Byla založena jako Airborne Flower Traffic Association of California v roce 1946, aby primárně vozila květiny z Havaje na pevninu USA a postupně se stala třetí největší soukromou expresní doručovací společností ve Spojených státech za Federal Express (FedEx Express) a United Parcel Service (UPS).
V roce 2003 schválili akcionáři společnosti akvizici Airborne Inc. společností DHL z Bruselu. DHL si ponechala vlastnictví jen pozemních operací nově získané společnosti a původní letecká divize Airborne Express byla oddělena a začala působit pod obchodním jménem ABX Air, Inc. I dva roky po této formální změně ale letadla DC-8 „dolétala“ ještě v livery Airborne Express, jak ukazuje záběr z Miami z roku 2005 a byla následně nahrazena Boeingy 767.
ABSA - Aerolinhas Brasileiras S.A. (M3/TUS, callsign „Absa Cargo“) je letecká společnost se sídlem v Campinas v Brazílii. Provozuje pravidelné nákladní linky v rámci Latinské Ameriky a mezi Brazílií a Spojenými státy, jakož i charterové služby. Její hlavní základnou je mezinárodní letiště Viracopos (São Paulo/Campinas).
Letecká společnost byla založena v roce 1995 jako Brasil Transair - Transportes Charter Turismo.
V listopadu 2001 ji získaly LAN Airlines a byla poté přejmenována na ABSA Cargo Airline a integrována do skupiny LAN Chile.
V letech 1996 až 2002 provozovala dva letouny Dc-8 (postupně ve verzích Douglas DC-8-71F a 61F). Dnes má v parku 3 nákladní Boeingy 767-300F.
Stručnou historii dopravce Arrow Air jsem uvedl už u „mého“ záběru TriStaru v této galerii. Nyní jen dodám, že v letech 1981 až 2010 provozoval i 7 různých verzí letounu DC-8, kterých měl celkem 23 kusů. Na snímku je jeden z nich přistávající časně ráno v Miami už v livery Arrow Cargo ve verzi DC-8-63(F), která byla nejpoužívanější (7 kusů).
Nákladní letecká společnost ATC Colombia, celým názvem Aero Transcolombiana de Carga Ltda (TC/TCO, callsign „TRANSCOLOMBIA“), vznikla na začátku roku 1992 na základě dohody mezi kolumbijskými partnery ze Spojených států a Venezuely. Sídlo měla v Bogotě, ale lety vykonávala převážně z Miami. Provozovala 3 letouny Douglas DC-8 a stala se druhou největší kolumbijskou nákladní společností. Činnost ukončila v roce 1999, kdy její letadla už nesplňovala hlukové limity.
Letecká společnost Arrow Air (JW/APW, callsign „BIG A“) měla velmi turbulentní historií s několika přerušeními činnosti. Činnost zahájila s Dc-3 v roce 1947 v Kalifornii, ale později se přemístila na Floridu, kde měla sídlo na Miami International Airport (MIA).
Vykonávala především nákladní lety, ale i charterové a jedno období i pravidelné mezinárodní a vnitrostátní lety s cestujícími. Arrow Air ukončila činnost 30. června 2010 a když nenašla kupce, byla následně zlikvidována.
V letech 1996 až 2004 používala i 4 letouny Lockheed L-1011 Tristar. Na snímku je jeho nákladní verze na krátkém finále v Miami.
Americká charterová a nákladní letecká společnost Rich International Airways (JN/RIA, callsign RICHAIR) byla založená v roce 1969 průkopnicí letectví paní Jean Richovou (Jednou z mála žen v USA, které vlastnily a provozovaly leteckou společnost.). Rich International Airways měla základnu v Miami. Od roku 1991 až do svého ukončení činnosti v roce 1996 postupně provozovala 15 letadel Lockheed L-1011 TriStar. Jeden z nich se mi podařilo za nepříliš vlídného počasí zachytit při návratu na domovskou základnu v červnu 1995.
Peruánská letecká společnost Compañía de Aviación Faucett (CF/CFP, callsign Charlie Foxtrot) se základnou v Limě byla více známá jen jako Faucett Perú nebo Faucett.
Byla založena vůbec jako první komerční letecká společnost v Peru a jedna z prvních v Latinské Americe v roce 1928, kdy též zahájila provoz. Činnost ukončila v roce 1997. Ve svém letadlovém parku měla v letech 1991-1998 i 4 letouny Lockheed L-1011 Tristar, která nasazovala na mezinárodní linku do Miami. Jsem rád, že dnes už tuto raritu se mi tam podařilo zachytit v roce 1995 na finále.
Tak se pokochejte.