Detail fotografie

TU104A


Autor: Míla Daniel
Datum pořízení: 09/1967
Počet hodnocení: 0×
Počet zobrazení: 2574×

Popis:

05.09. Pohled na křídlo z přední kabiny za počínajícího soumraku nad Polskem. Linka Praha-Moskva.




Kategorie a uživatelská alba

Kategorie:

Další fotografie


Komentáře



PS - nepřihlášený host (...0.231...)
13.05.2014 18:15

2 lik: nemáš pravdu. Začnou-li se, třeba u kořene křídla, odtrhávat proudnice, začne se toto šířit podél křídla směrem ke křidélkům. A proto je tam takovýto plůtek, který slouží jako "hráz". S indukovaným odporem to nemá nic společného.

lik - nepřihlášený host (...112.139...)
13.05.2014 15:36

Jak by mohlo podélné přepažení bránit odtržení proudnic při vysokých úhlech náběhu?
Nás v Letňanech učili to co naznačuješ Majo, tedy brání příčnému pohybu vzduchu po křídle způsobeného rozdílným tlakem nad a pod křídlem. Dělalo se to tak proto, aby se zamezilo tzv. indukovanému odporu na konci křídla k čemuž se dnes používají winglety.

Michal - nepřihlášený host (...64.72...)
13.05.2014 08:58

drobna oprava - ty plutky slouzi nikoliv k zabraneni, ale k zabrneni sireni odtrzeni...

PS - nepřihlášený host (...48.39...)
13.05.2014 08:08

Jsou to "plůtky" oddalující odtržení proudnic při vysokých úhlech náběhu.

Majo - nepřihlášený host (...101.176...)
13.05.2014 00:13

zeby prve naznaky wingletov? :) Vie niekto pls k comu sluzili tie dve priehrady na kridle. Ci to ma spojitost s aerodynamikou, alebo pevnost kridla. Dik

Celkem 5 záznamů

Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace