Typ letadla: | IL96-300 |
Letiště: | Moskva - Šeremeťjevo (SVO/UUEE) |
Společnost: | Aeroflot (AFL/SU) |
Registrace: | RA-96008 |
Autor: | Milan Cibulka |
Datum pořízení: | 25.03.2014 |
Počet hodnocení: | 1× |
Počet zobrazení: | 7726× |
25.03. Symbolické předání žezla provozu ruské letecké techniky u Aeroflotu v poslední týden provozu IL-96 na pravidelných linkách - nadále se tam mohou cestující setkávat již jen s typem Suchoj Superjet. Iljušin 96 (letoun ze snímku) totiž dnes, 30.03.2014 ráno, absolvuje svůj poslední osobní pravidelný let: SU1871 Taškent - Moskva. Pokud bude dále létat, má to být jen výjimečně - jako změna typu nebo na silně vytížených charterech. Důvodem vyřazení jsou vysoké náklady na údržbu a palivo a snaha udržovat stáří flotily okolo 5,5 roku, což typ IL-96 "kazí". Aeroflot provozoval celkem 6 IL-96 od roku 1994 (+1 měl pronajatý), nyní tento typ zůstává v uživání už jen u Cubany (3 ks), Ruské vládní letky (8) a výrobního závodu Iljušina (1).
Pavel.A.: Poslední Il-96-400 dolétal loni v létě, takže ne.
to : Milan Cibulka : Super fotka . Prohlížel jsem si všechny fotky IL 96 z Prahy , a na všech je jen verze IL 96 300 . Je nebo bude nějaká šance vidět na LKPR nebo v blízkém okolí i verzi 400 ? Dík.P.
Holky nehádejte se tu, prosím Vás....
Velká škoda, doufal jsem, že ho při mém spotterském comebacku ještě uvidím, ale zdá se, že už je pozdě. :(
Můj názor je že tohoto stroje je opravdu škoda.Jinak fotka je to suprová!!!
Zdá se to nějaký neostrý celý..
Dizajnovo veľmi pekné lietadlo, tá krivka od spodnej časti trupu k špičke a potom ku kabíne je jedinečná.
Ale krása dizajnu netačí, v letectve je bezpečnosť a ekonomika zásadná.
Bol som sa preletieť v sobotu, Moskva - Istanbul, prvý a poslednýkrát v živote s Il-96.
Dojmy sú rozporuplné: na jednej strane samozrejme úžasný zážitok, ale až po tom, čo nás nechali pol hodiny stáť v zmrznutom autobuse, pretože nikto presne netušil, či to lietadlo vôbec poletí. Potom sa teda ukázalo, že asi áno, a tak nás po malých skupinkách nechali nastúpiť.
Áno, je to celkom príjemne tiché, zvuk to má trochu ako vysavač, ale v tomto smere pohoda. To interiér už sú ťažké 80. roky a stráviť v tom let Moskva - Havana by som teda fakt nechcel. Mohutné sedačky (obsahujú aj vývod vzduchotechniky a kyslíkové masky), minimum miesta pod sedadlom, žiadne overhead bins uprostred... v kombinácii s ruskými turistami vražedná kombinácia.
Je asi škoda, že po komerčnej stránke tento typ prišiel v nevhodnej dobe a nedokázal zaujať, ale na druhej strane dnes už je čas pohnúť sa ďalej a A333/77W urobí Aeroflotu v long-haul lepšiu službu.
Dovoluji si sem také něco napsat:
IL-96 na toto letadlo jsem se byl podivat v roce 2012 když jej Aeroflot nasadil jako změna na pravidelné lince z Mosky do Prahy. Letadlo je to krásné. Nicméně nic z Ruska nemělo dobrou spotřebu. A jak čtu tady v diskuzi nejenom spotřeba byla ten hlavní problém, spolehlivost 4-členná posádka to vše jsou věci které v 21. století prostě musí být vyřešeny.
Letadlo to je krásné velké, ale vše jednou končí, je to takový poslední mohykán sovětských leteckých časů - SBOHEM.
Celkem 65 záznamů
Copyright © 1999-2025 planes.cz | Redakční systém
to : yangoo : Díky , to mi uniklo . Každopádně škoda , bylo by super , vidět ho na živo . P.