Typ letadla: | L200A |
Letiště: | Liberec (LKLB) |
Společnost: | Aeroclub |
Registrace: | OK-OHI |
Autor: | peletak |
Datum pořízení: | 1970 |
Počet hodnocení: | 0× |
Počet zobrazení: | 3252× |
To Josef : Ano Honza Hurta, je to on na této fotografii za mladých let.
Honza Hurta ?
Je to celé trošku složitější, ale co píšete bylo skutečně pravdou před vznikem této fotografie. Musíme vycházet z doby o které se bavíme. Tato fotografie je zhruba z roku 1978, kdy končily resursy na jedné Moravě za druhou a nebylo účelem aby jí lítal každý. Z toho důvodu se už nechali létat na L-200 jen instruktoři a ti kteří již přeškolení byli. Jestli to vyšlo písemně nebo se to jen dodržovalo ústní dohodou si již Honza nepamatuje. Ale samozřejmě jako v každé době fungovali i tenkrát prominenti, kterým přeškolení umožněno bylo. Ať z důvodů politických, osobních nebo v rámci budoucnosti dotyčného třeba v armádě. Stejně tak ne každé přeškolení předem projednávala rada aeroklubu, čehož je zrovna Honza příkladem.
K přeškolení na Moravu, ale i na Aero-45 nebyla vůbec požadovaná kvalifikace instruktora. Návrh náčelníka AK a předsedy motorového odboru projednala rada aeroklubu při komplexním hodnocení dotyčného.
Takže dvoumotorové létali i ti, kteří nebyli instruktory, ku př.z AK Liberec Božena Vitásková a několik dalších, podobně v Hodkovicích i Č.Lípě. Pokud bylo adeptů více, byl instruktor upřednostněn. Ale i někteří instruktoři o přeškolení neměli zájem, norma let. hodin byla nízká a na nějaké poletování mimo plnění osnovy výcviku norma nestačila. Pokud byla přestávka na typu delší než tři měsíce, muselo být nové přezkoušení inspektorem a když zrovna byla Morava mimo provoz, pak byly komplikace s vypůjčením z jiného aeroklubu.
Zlatej Svazarm,soudruh nesoudruh !
Zkusím pohledat, jednu mám určitě co byla uvedena i v brožuře o letištích v Libereckém kraji, ale byly jich spousty, jen vědět kde jsou teď :-)
..taky jsem si v těchto letadlech hrál s vnukem plk.Stříže....to je už let - rok 1983,při mistrovství ČSSR v letecké navigaci - měl jsem na letiště "volný" přístup,děda tam pracoval....z uvedeného mistrovství fota nejsou?
Zřejmě máte pravdu že ta odstavená Morava vedle Aera-145 byla OK-OHI, zbarvení sedí na ní. Trup jednoho Aera, ale nevím kterého z těch dvou využili hasiči při neckyádě. Smutný konec tak krásných letadel.
Tahle mašina má modré doplňky, ale jen kužely vrtulí a linky na SOP, jedná se o původní armádní zbarvení, změnila se pouze imatrikulace. Na odstavené mašině bylo dobře vidět prosvítající původní armádní označení. Jsem moc rád za tuhle fotku, díky!
Celkem 15 záznamů
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
Soudruh byt vubec nemusel stacila kvalifikacce motoroveho instruktora a predpoklad rozletanosti vazeny pane kolego.