Detail fotografie

A340-313X


Autor: milhaus
Datum pořízení: 09/2011
Počet hodnocení: 0×
Počet zobrazení: 3257×

Popis:

Hlavní podvozek A340, dva protáhlé kapky na spodní straně křídla jsou kryty elektrického vedení palivových čerpadel, malá kolečka před nimi jsou drenážní ventily. Třetí kolečko označené L-1 je záložní magnetický indikátor množství paliva v nádrži.




Kategorie a uživatelská alba

Další fotografie


Komentáře



Ján Miklas (...183.40...)
08.10.2011 16:25

Fero, počul som, že sa o tom uvažovalo, no VRAJ sa zistilo, že pneumatika na lietadle sa opotrebuváva viac pri ťahaní lietadla, než pri "kontakte so zemou". Mám to od kolegu z ČSA, vraj to má z nejakého školenia... Niekto by to tu mohol potvrdiť, či naopak...

Radim - nepřihlášený host (...180.213...)
07.10.2011 19:01

Tak já myslím že by stačilo na ráfek navařit obruč s lopatkama a myslím že během pár minut by se to pěkně roztočilo. Jinak moc dík JS. za odkaz- zajímavé a poučné

Fero - nepřihlášený host (...127.43...)
07.10.2011 17:29

V minulosti som počul takú úvahu, že by v nábojoch kolies mali byť elektromotory, ktoré by pred kontaktom s rwy roztočili koleso, aby sa minimalizovalo jeho opotrebenie. Z dnešných video záznamov vidím vždy dym po dosadnutí. Bola to len idea alebo to niektoré lietadlo aj malo ?

JS - nepřihlášený host (...178.60...)
07.10.2011 13:20

Radim: Je to slepenec mnoha vrstev. Pneu musi byt zesilena, protoze pri pristani na ni pusobi obrovske hmotnostni zatizeni pri velmi vysokych rychlostech a teplotach. Nese to sebou taky urcita rizika, napr. spatne provedeny protektor se muze od kola odtrhnout. Ale to se stava opravdu jen velmi vyjimecne. Ve vetsine pripadu se kola meni, kdyz je pneumatika prirozenou cestou opotrebena na limit, nebo je na ni nejake poskozeni (vetsinou od cizich predmetu). Potom se kompletni kolo posle na opravu.
Moc pekny dokument o konstrukci a provozu leteckych pneumatik je k nahlednuti/stazeni tady: www.goodyearaviation.com/resources/pdf/aircraftmanual.pdf

Radim - nepřihlášený host (...180.213...)
07.10.2011 11:35

JS: díky za odpověď, myslel jsem si, že obutí na jeden dopravák bude miliónový kšeft. V případě A 380 by za to asi byl, luxusní domek na území Phy... :-) Jinak to že se dá i protektorovat, to jsem tedy netušil, hlavně když na tu pneu působí velký teplotní rozsah v poměrně krátkým čas intervalu (na zemi/ve vzduchu). Měl by to být vlastně monolit a né slepenec několika vrstev, si tedy myslím...

Tomáš - nepřihlášený host (...185.52...)
07.10.2011 09:28

Pánové milhause a JS, mnohokrát vám děkuji za vyčerpávající informace!! Měření kapacitou mě nenapadlo. V mé branži se tento způsob u hořlavých látek nepoužívá, tam dnes vede jednoznačně ultrazvuk, ale pravdou je, že měření, které děláme my, je nádržích pod zemí a ne v nádrži několik kilometrů nad zemí. :-) Čili srovnávám jabka s hruškama. :-) Díky moc!!!

JS - nepřihlášený host (...178.60...)
07.10.2011 01:18

Dalsi vyrobci pneu pro dopravni letadla: Bridgestone, Goodyear, Dunlop.
Cena pneumatiky se bude lisit podle vyrobce, modelu a dohode s dodavatelem. Orientacne jedna nova pneu na hlavnim podvozku prijde na 8-10 tisic EUR a 2-3 tis. na pridak na letadlo velikosti 320/737.
Pneumatika by mela vydrzet nejakych 200-400 vzletu/pristani. Po opotrebeni se bezne pouziva protektorovani, takze lze zivotnost nekolikrat prodlouzit a usetrit naklady.

Radim - nepřihlášený host (...180.213...)
06.10.2011 23:21

Koukám že pneumatiky jsou od Michelinu, rád bych se dověděl na kolik taková jedna pneumatika přijde a zda-li jsou i jiní výrobci leteckého obutí...

coogl - nepřihlášený host (...176.30...)
06.10.2011 23:19

Panove krasna prace, dikec za super komentare :)

milhaus (...103.7...)
06.10.2011 23:00

HA! JS byl detailnější:-)

Celkem 19 záznamů

Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace