Detail fotografie

A320-211


Autor: Jakub Taussik
Datum pořízení: 02/2011
Počet hodnocení: 1×
Počet zobrazení: 5155×



Kategorie a uživatelská alba

Kategorie:

Další fotografie


Komentáře



Ján Miklas (...98.28...)
04.03.2011 11:03

Kubadera, typovka je ani nie pol roka za mnou a ako vidím, tak by som si to mal znova prečítať :D Tak to dopadne, keď na mašinu človek od typovky nešáhne :/

Kubadera - nepřihlášený host (...213.51...)
03.03.2011 23:47

já si myslím že kontrolní plochy na sidestick reagují velmi podobně jako na berany...nakloníš doprava - jdeš doprava, potlačíš - jdeš dolů atd. :-) co měl McDonnell spíš asi na mysli byla zpětná vazba - u sidesticku žádná není, autopilot zahne letadlem ale sidestick stojí jak přibitej. taktéž síly v řízení odpadají. na sidestick je lepší nahlížet jako na "zadavač požadavků a přání pilota" kam by asi tak chtěl letět. Jestli tam letadlo opravdu poletí není v normální konfiguraci (všechny komputéry makaj atd.) na 100% jasný, např. výchylky obou sidesticků se odečítaj takže když jeden orel nakloní doleva a druhej doprava tak se výchylky odečtou, komputér to vyhodnotí stylem "ať se třeba po*erou, stejně řídím já..." a letí rovně. samozřejmě je upozorní že se perou o řízení. Airbus do řízení vkládá své "zákony" - LAWS www.airbusdriver.net/airbus_fltlaws.htm Když vše maká v NORMAL LAW, tak např. přitažení nadoraz říkám letadlu "stoupej co to dá" a on stoupá co mu konstrukce dovolí (nepřekročení násobku) a taky hlavně tak aby letadlo nepřetáh a nedostal do pádu. Jak odpadají jednotlivé komputéry odpadají i jednotlivé ochrany před přetažením atd. ... v poslední fázi zbývá DIRECT LAW při kterém lze již letadlo rozložit na kousky při overspeedu, uvést do pádu při přetažení případně ulomit křídlo když z to moc prudce vezmu. Snad si to pamatuju ještě aspoň z 50ti % dobře :-) a teď mi někdo co s A320 lítáte řekněte jestli jste už řídili v direct law, nebo jestli jste to aspoň trénovali na simulátoru (to snad jo).

XEOL - nepřihlášený host (...230.144...)
03.03.2011 20:27

omyl, minimalni RVR pro CAT II je 300m

Tom - nepřihlášený host (...113.197...)
03.03.2011 15:37

CAT II - pravidla pro letecký provoz při nízké dohlednosti, kdy dráhová dohlednost je minimálně 350 m, výška rozhodnutí od 60m (200 ft) do 30m (100 ft)

adam - nepřihlášený host (...102.211...)
03.03.2011 15:28

co znamena cat II only?

211 - nepřihlášený host (...99.198...)
03.03.2011 13:37

a reagují citlivěji než Boeing?

McDonnell - nepřihlášený host (...250.14...)
03.03.2011 12:10

Nejde o sidestick, ale o to, jakým způsobem na jeho pohyb reagují kontrolní plochy. V případě Airbusu je to rozdíl podstatný.

Miros - nepřihlášený host (...195.220...)
03.03.2011 09:37

Navolíš take-off, zmáčkneš enter a je to :)

Fero - nepřihlášený host (...41.94...)
03.03.2011 08:22

Aké to je riadiť joystickom oproti klasickým baranom ? Dik.

Celkem 9 záznamů

Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace