Detail fotografie

TU154M


Typ letadla: TU154M
Letiště: Dušanbe (DYU/UTDD)
Společnost: Tajik Air (TJK/7J)
Registrace: EY-85651
Autor: Pavel L.
Datum pořízení: 02/2011
Počet hodnocení: 0×
Počet zobrazení: 2698×



Kategorie a uživatelská alba

Další fotografie


Komentáře



Rampa - nepřihlášený host (...103.75...)
04.05.2011 12:35

Pánové, promiňte, ale jste vůči Davidovi poněkud arogantní a nefér. Po přečtení jeho příspěvků je evidentní, že neodsuzuje letadla na základě toho, zda pocházejí z východu, nebo ze západu, nýbrž poukazuje na to, že některé letecké společnosti ze střední Asie (podobně jako třeba z Afriky) provozující x let stará letadla zkrátka nejsou zrovna důvěryhodné. Moc dobře víte, že desítky let stará letadla se vyřazují nejen proto, že mají vyšší spotřebu, ale i proto, že postupně přestávají splňovat nejnovější hlukové, emisní a bezpečnostní normy, a taky proto, že logicky dochází po tolika letech k únavě materiálu. Není samozřejmě náhodou, že společnosti jako Lufthansa, JAL či Qantas celkem pravidelně obměňují svůj park, zatímco u společností jako Biman Bangladéš, Air Koryo, Deta Air apod. lze nalézt staré DC-10, IL-62 apod. To asi není náhoda, že... A jsem si zcela jist, že i Vy byste se cítili bezpečněji u těch prve jmenovaných. Pokud provozuje stará letadla natolik renomovaná společnost, jako je Delta, pak je to výjimka, která potvrzuje pravidlo. Poznámka o DC-8, B707 atd. je zcela nepřípadná, neboť tyto stroje mají už status dopravních letadel pro pravidelné lety s cestujícími nemají. Využívají se jen pro cargo, VIP lety či vojenské mise. Stejně tak je nesmyslné srovnání s KC-135 či C-130, neboť pro armádní provoz platí jednak úplně jiné bezpečnostní parametry než pro provoz s cestujícími a jednak tyto letouny často procházejí zásadní modernizací, o čemž v případě TU-154 Tajik Air upřímně pochybuji.
Stejně tak dobře víte, že v zemích třetího světa je údržba na poněkud slabší úrovni nežli ve vyspělých státech. Stroje z Ruska tu obecně nikdo neodsuzuje - to Davidovi akorát neomaleně podsouváte. Já sám k nim mám určitý vztah a docela rád bych se tímhle tůčkem proletěl. Ale je prostě evidentní, že zastaralé letouny provozované v zemích třetího světa na tom asi nebudou z hlediska bezpečnosti nejlépe. To platí jak pro tůčka, tak pro boeingy, douglasy aj. Nebo znáte jiný důvod, proč třeba B727 a B747 Iran Air, DC-10 Deta Air a řada dalších nesmějí do vzdušného prostoru EU? Račte si prohlédnout seznam zakázaných dopravců a zjistíte, ve kterých koutech světa se koncentrují a jak stará letadla provozují. Myslím, že to bude dosti výmluvné.
Takže, pánové odborníci, příště se rozmyslete, než se ve své povýšenosti začnete navážet do mladého kluka, který se zde ve vší slušnosti snažil argumentovat.

David - nepřihlášený host (...132.159...)
06.03.2011 22:56

fajn, omlouvám se za vše, čím jsem vás nebo kohokoliv jiného zde urazil, mým záměrem nebylo kritizovat ruská či ukrajinská letadla, má chyba, špatně se vyjadřuji a zdůrazňuji, že nejsem zaujatý na jednu stranu. Znova opakuji, nejsem přes letadla odborník! Avšak rád bych si z této diskuze něco odnesl, když už jsem se tu tolik rozepsal. Poučte mě, co je na rusko-ukrajinských letadlech lepšího-horšího, cokoliv.

Pavel L. (...145.209...)
06.03.2011 22:39

David: naschle mistře.....

M.C. - nepřihlášený host (...113.8...)
06.03.2011 21:12

Ano máte pravdu,že jsem vás nepochopil.Vaše argumenty totiž opravdu nelze pochopit.... :-)

David - nepřihlášený host (...132.159...)
06.03.2011 20:41

haha vy jste mě vůbec nepochopil pane Cibulko, jedete si pořád to svoje, naschle!

M.C. - nepřihlášený host (...113.8...)
06.03.2011 19:42

David
To není fanouškovská ani citová záležitost.
Já jen nemám rád,když někdo odsuzuje všechno z Ruska(nebo bývalého SSSR) jenom proto,že je to odtamtud a aniž by o tom vůbec něco věděl.
Navíc,když se mu to tři lidi snaží vysvětlit,že to tak není,jak si myslí.
O A-380 se bavit nehodlám,to letadlo se mi totiž naprosto nelíbí.A je mi jedno,že je hyper-super a je v něm nejnovější hi-tech........

David - nepřihlášený host (...132.159...)
06.03.2011 17:29

Samozřejmě, že to nemá cenu....tady se spíše jedná o citovou či fanouškovskou záležitost, to respektuji!
Už se těším až zde bude diskuze o A-380 a novém Boeingu 747-8JK to bude srovnávačka:) náhodou, nevíte někdo, kdy zhruba ta 747 půjde do provozu?

06.03.2011 16:51

David
Ne,to nemá cenu.Bavíme se každý o něčem jiném.......

Petr Volek (...213.51...)
06.03.2011 14:24

David: vy nevíte přesně co obnáší údržba ale naprosto přesně víte že DC9 určitě na rozdíl od 154 cosi splňuje? Skoro všechny velké havárie byly zaviněny nesprávnou údržbou nebo chybou pilotů,ATC a podobně a je jedno jestli je to letadlo postavené v Rusku nebo v USA.Důvody stahování 154 (a jiných) z provozu nejsou bezpečnostní,ale hlavně ekonomické - jen pro porovnání z Dušanbe do Moskvy létá několik společností,mimo jiné Atlant Soyuz s IL 86. Boeing na tuhle cestu potřebuje cca 15 tun paliva,IL86 cca 80tun přičemž lidí odvezou o trochu víc. A v čem se liší meteorologické podmínky ve kterých létají 154 a DC9? Sibiř nebo Kanada je takový rozdíl?

David - nepřihlášený host (...132.159...)
06.03.2011 13:54

No podívejte se, na to mám celkem logickou odpověď. Vzhledem k tomu, že delta airlines je obrovská letecká společnost, tak má určitě finance na to, aby DC-9 udržela v chodu, myslím si, že v Americe mají určitě přísné bezpečnostní kontroly a údržba tam je na vysoké úrovni, nevím přesně, co obsahuje generálka letadla, avšak DC-9 určitě splňují nějaké normy dané zákonem, to by jim asi neprošlo. Teď jsem si třeba vygooglil:), že Delta právě tento typ začala používat jako první, tak nevím, nevím, kde bereš tu jistotu, že než šla k Deltě, tak prošla různou kvalitou servisu. Navíc nezaznamenal jsem, že by to letadlo mělo nějaký problém. Tím však neměním svůj/obecný názor, že únava materiálu = problém. Ano DC-9 určitě neoperuje v tak v tvrdých meteorologických podmínkách jako TU-154M, ovšem k tomu ani DC nebylo postaveno a navíc mu relativně příznivé prostředí, kde létá, přidává roky životnosti. Všimněte si, které letecké společnosti provozují TU-154M, nevšiml jsem si, že by třeba Lufthansa, Emirates, Delta nebo společenství Star Alliance tento stroj využívaly. Řekněte mi nějakou renomovanou leteckou společnost, která TU-154M v současné době provozuje, já o žádné nevím. Proč je neprovozují? Zřejmě tam bude nějaký problémeček.) Navíc vezměte si, kolik ve světě létá boeingu a airbusu 90%? a kolik letadel ruské či ukrajinské výroby 10%? Kolik havárií spadá na těch 10%? Řekl bych, že víc než na těch 90%. Jednoduchá matematika.) Mě jako cestujícího nezajímá, jak je to a ono letadlo úžasné nebo, jestli je americké, evropské či ruské, mě zajímá to, abych se z bodu A do bodu B dopravil rychle, bezpečně a v určitém pohodlí. Nezlobte se na mě, ale v současné době TU-154M tyto podmínky nesplňuje. Mě je 23 nevím kolik je vám, ale chápu, že pokud jste ročník, který zažil slávu tohoto letadla, tak k němu asi máte určitý vztah. Ovšem potom nechápu, proč mě nepodpoříte v názoru, že letecké společnosti, které túčko ještě provozují, mu věnují jen takovou péči, kolik mají financí = nic moc! Jo a armádní letouny, tak k tomu se vyjadřovat nebudu, to je jiná kategorie a jiný přístup.

Celkem 29 záznamů

Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace