Detail fotografie

YAK40LL


Autor: Martin Kotek (KLF)
Datum pořízení: 11/2008
Počet hodnocení: 0×
Počet zobrazení: 4455×



Kategorie a uživatelská alba

Další fotografie


Komentáře



Fezoj114 - nepřihlášený host (...127.78...)
17.12.2008 22:16

mali by sme usporiadať verejnú zbierku,a dostať ho tam kam patrí,do vzduchu :-D

Martin Kotek - nepřihlášený host (...233.179...)
16.12.2008 22:17

Není zač a také děkuji za vyčerpávající zajímavé info.

Jivo - nepřihlášený host (...100.5...)
16.12.2008 21:19

Dik za velice podrobne info.
Jivo

Milan K. - nepřihlášený host (...24.11...)
16.12.2008 19:20

...zajímavý úlovek Martine, díky.

Pepah (...136.157...)
16.12.2008 16:25

Něco málo z historie.Tento letoun byl VZLÚ zakoupen v roce 1985 - původně to byl vůbec první JAK-40 zařazený do flotily ČSA nosící pozn. zn. OK-EEA. Ve VZLÚ byl předurčen pro letové zkoušky dalších verzí pohonné jednotky M-601/V-510 a zejména nových typů vrtulí. Přestavba na létající laboratoř proběhla v hangáru E pronajatém od ČSA na letišti v Ruzyni. Byla zahájena pracovníky ústavu v září 1985 za úzké spolupráce technického úseku ČSA. Konstrukčně ji připravil tým VZLÚ vedený Ing. Petrem Cihelkou. První zálet se zkušební pohonnou jednotkou v klidu se odehrál dne 14.11.1984 -uskutečnila ho osádka velitel letounu Ing. Krenč a palubní mechanik Dunda z Leteckého oddílu FMV a druhý pilot Ing.Přádný z VZLÚ. První let se zkušební pohonnou jednotkou v chodu pak proběhl dne 07.01.1985 už s kompletní osádkou VZLÚ: velitel Ing. E. Přádný, druhý pilot Ing. J. Pospíšil a palubní mechanik F. Martinec. Ve službách VZLÚ pak
nalétal Jak-40 celkem 316 hodin při 339 vzletech Poslední let tohoto stroje je zaznamenán s osádkou Ing. Přádný,Letoun potom řadu let stál u hangáru VZLÚ ve Kbelích až ho v roce 1999 převezli na letiště Bubovice, kde jeho trup slouží jako pozemní zkušebna přístrojů u firmy W-motor service . Pozn. značky OK-EXB byly použity pouze pro let do a z GO v SSSR 06.-08.1987.
Jak-40 by asi v horizontu na ten motor letěl.Ale žádná sláva by to určitě nebyla.Motor M-602 pro L-610 se testoval na Il-18. Zde jsou fotky obou letadel link: www.letecke-forum.info/viewtopic.php?f=12&t=344

Michal - nepřihlášený host (...160.15...)
16.12.2008 14:52

Letoun je v Bubovicich pouzivan jako pozemni zkusebna motoru pro L410. Drive pod ZVLU to byvalo i behem letu. Ve fazi letu pri ztlumenych motorech pry dokazal na tento motor letet.

Jivo - nepřihlášený host (...100.5...)
16.12.2008 14:20

Predpokladam, ze ten cumak je na test nejakeho motoru, asi toho z L-610. Pokud jineho, dejte nekdo vedet.
Mam otazku, dokazal by JAK nebo ta Il-18 ci Il-14 na ten motor letet? Nemluvim o startu, ale jen o letu.
DIK

Celkem 7 záznamů

Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace