Typ letadla: | Vickers 953C Merchantman |
Letiště: | Brooklands (EGLB) |
Společnost: | Hunting Cargo Airlines (ABR/AG) |
Registrace: | G-APEP |
Autor: | Milan Cibulka |
Datum pořízení: | 07/2008 |
Počet hodnocení: | 0× |
Počet zobrazení: | 3607× |
První let 29.11.1961, společnosti BEA dodán 13.12.1961. Na přelomu let 1969/1970 byl přestavěn na nákladní verzi Merchantman. Do služby se vrátil 23.2.1970. U British Airways Cargo nastoupil službu 1.4.1974, u ní létal až do 8.11.1979, kdy byl prodán Air Bridge Carriers. V letech 1979/1980 byl vyřazen z provozu a uskladněn v East Midlands, létat začal opět v roce 1981. V roce 1991 byl jeho nákladový prostor modifikován pro přepravu dostihových koní. V roce 1992 přešel k Hunting Cargo. V současné době je vystaven a skupina dobrovolníků z řad bývalých pilotů a mechaniků jej udržuje ve stavu v jakém do Brooklands přilétl. Letoun sice není letuschopný, ale jinak plně funkční, včetně motorů.
.PV.: děkuju za vysvětlení i když sem se neptal, taky mě to přišlo ne uplně jasný :)
Plně funkční nemusí ještě znamenat,že je letuschopný - drak už může být po životnosti a nemusel by námahání vydržet.Takže do vzduchu nesmí,je neletuschopný,přestože všechny systémy pracují na 100%.
Jakej je rozdíl mezi stavem letuschopný a plně funkční... protože jestliže je plně funkční,tak by měl být letuschopný...(logicky)... Ale asi de jen o nějakou úřední listinu,že?
Předloni jsme se při návštěvě tohoto muzea zrovna naskytli při motorové zkoušce (natočeno na video) a ten zvuk,to je "hudba"
pro uši.Už jenom pozorovat ty staré pány,kteří s takovou láskou
opečovávají toho krasavce...
Celkem 5 záznamů
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
Model 950, 951, 952 a 953 "Vanguard" byly určeny pro dopravu cestujících, přestavěné verze C "Cargoliner" a "Merchantman" pro přepravu carga. Vanguardy byly do kanadské zimy ideální.