Detail fotografie

L410UVP-E9


Autor: Albert Orlita
Datum pořízení: 01/2008
Počet hodnocení: 0×
Počet zobrazení: 6586×

Popis:

24.01. Na kompenzačním kruhu




Kategorie a uživatelská alba

Další fotografie


Komentáře



Vladimir Sromota - nepřihlášený host (...146.173...)
17.12.2010 00:46

Velmi hezké fotografie a i Turbolet je velmi povedený stroj z Kunovic

Dan Svoboda - nepřihlášený host
01.05.2008 23:34

Díky Alberte za vysvětlení. Solidarita na planes.cz se mi moc líbí.

Fero - nepřihlášený host
01.05.2008 10:49

Ďakujem. Veľmi zaujímavé.

Charlie - nepřihlášený host
30.04.2008 18:26

Jojo kdyz sem jeste lital na Blaniku tak kazdy jaro nez se zaclo litat, probehla tato vsemi vyhledavana procedura :)

Objektiv - nepřihlášený host
29.04.2008 22:36

Velmi pěkné počteníčko,děkuji všem přispěvatelům

29.04.2008 13:30

Toto kompenzování se dělá na všech letadlech s kompasem, i na větroních nebo sportovních letadlech a leckde vše růčo.
V každém letadle je na viditelném místě tzv. deviační štítek nebo tabulka úchylek kompasu. Stačí tu mrknout ve fotogalerii na nějakou fotku palubky Trenera nebo Čmeláka apod..

Martin Kotek - nepřihlášený host
29.04.2008 13:27

To je fakt hotová věda jinak krásná fotka.

Ales - nepřihlášený host
29.04.2008 10:05

to Albert Orlita:
Zajimave, diky. :-)

Albert Orlita - nepřihlášený host
29.04.2008 08:43

Už o tom tady byla řeč, ale nevadí. V každém větším letadle je několik směrových systémů (magnetický kompas, gyrokompas, radiokompas), jejichž údaje nejsou vždycky shodné. Vychází se mimo jiné se známých azimutů k výrazným objektům v okolí kompenzačního kruhu. Rozdíly údajů jednotlivých systémů je potřeba zmenšit na co nenižší míru (vykompenzovat) a ty hodnoty, které už nejdou vykompenzovat, se zapíšou do deviační tabulky, která je v cockpitu. Tyto odchylky jsou vlivem kovových částí a elektromagnetických polí různé v různých směrech a proto je potřeba letadlo postupně natáčet do různých směrů. Aby při tom nedocházelo ke zbytečnému opotřebování pneumatik, je jedno kolo letadla na otočné středové desce (na obrázku levé kolo) a příďové kolo na vozíku. Protože rozložení elektromagnetických polí je různé př běžících motorech, nebo bez nich, musí se s letadlem takto točit několikrát dokola bez motorů (ručně) a několikrát pomocí motorů. Deviační odchalky v tabulce se pohybují zhruba v hodotách od půl d do jedenapůl stupně. Pokud se nedaří tyto hodnoty dodržet, bývá to někdy i několikahodinová práce. Doufám, že je to pro Fera dostačující informace.

Tomik - nepřihlášený host
29.04.2008 07:35

Kalibrace navigačních přístrojů.

Celkem 11 záznamů

Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace