Dne 22. října se pilot společnosti Alaska Airlines cestující na jump seatu v kabině Embraeru E175 pokusil během letu vyřadit oba motory. Ve spolupráci s palubním personálem se pilotům podařilo osobu dostat z kabiny pilotů do kabiny pro cestující a bezpečně přistát. Jak se následně ukázalo, na pilota je vzneseno obvinění z 83 trestných činů pokusu vraždy, 83 trestných činů ohrožení na životě a jeden trestný čin ohrožení letadla. O tomto bizarním incidentu jsme informovali zde.
Jen několik dní poté vyplaval na povrch další, pokud možno ještě bizarnější incident, ke kterému došlo v kabině letu Delta Air Lines dne 22. srpna 2022. Druhý pilot letadla Jonathan J. Dunn ohrožoval během letu kapitána pistolí a vyhrožoval mu zastřelením, pokud přistoupí k letu na diverzní letiště kvůli zdravotnímu problému cestujícího.
Případem se zabývá soud ve státě Utah, soudní dokument je k dispozici zde. Případ dříve nebyl publikován kvůli své citlivosti.
Jonathan J. Dunn byl během letu ozbrojen, neboť je nositelem osvědčení v rámci zvláštního programu organizace TSA (Transport Security Administration) Federal Flight Deck Officer. Piloti, účastníci programu, jsou během letu ozbrojeni a mají zasáhnout v případě pokusu o únos nebo k odvrácení jiného kriminálního činu na palubě. Pro svou roli jsou organizací TSA speciálně prověřováni a trénováni. TSA poskytuje pilotům pistoli s municí.
Organizace TSA potvrdila, že po incidentu Dunna z tohoto programu vyřadila. Delta Air Lines potvrdily, že pilot byl zaměstnancem společnosti v době incidentu, nyní však zaměstnancem společnosti není. Dále se aerolinka k případu odmítla vyjádřit.
Jonathan J. Dunn byl bývalým pilotem US Air Force a účastnil se bojových misí v Afganistánu. Z aktivní služby odešel v roce 2014 a stal se rezervistou Air Force Reserve. V srpnu 2021 se stal velitelem 452. záložní zásahové letky, odkud byl propuštěn v únoru 2022, neboť odmítl povinné očkování proti covid-19.
Oba incidenty nepochybně vyvolávají pochybnosti, kdo se nachází za kniplem letadla a nakolik jsou komerční piloti prověřování. (Foto: AP, Fox 5, planes.cz)
Nebo taky berany berany duc, Míšo?
Petrp: dekuji za podrobne objasneni. To jsem skutecne nevedel. Jeste chybi dodat pouceni, ze pokud se jednalo o Airbus, nemohlo neslo by o "berany", ale sidestick.
ale ale
Některé konstrukce řídící páky umožňují pohyb pouze dopředu a dozadu a pro řízení klonění mají na horní části otočné zařízení podobné volantu nebo řídítkům, na kterých bývají umístěny hlavní ovládací prvky a navigační pomůcky. Takovémuto uspořádání se většinou namísto Knipl, říká Berany a ovládají se oběma rukama, což je pohodlnější při dlouhých přeletech, kdy se provádí minimum zásahů do motoru a řízení. Naproti tomu, pro bojové a akrobatické letouny je výhodnější klasický pákový knipl, protože umožňuje rychlejší manévrování a řízení jednou rukou, protože druhá ruka zpravidla ovládá přípusť motoru.
Celkem 4 záznamy
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
Husté....
Člověk opravdu nikdy neví, kdo sedí v kockpitu...je to pilot, ale co se odehrává v něm, nikdo neví.....
Držme si palce, ať je takových incidentů co nejméně, ne-li žádné.