British Airways pohrozily odborům prodejem slotů v Gatwicku

  • 13.09.2021 13:00

Společnost British Airways varovala, že by mohla odprodat své přistávací sloty pro lety na krátké vzdálenosti z Gatwicku, pokud odbory odmítnou zřízení nové nízkonákladové pobočky na tomto letišti.

Generální ředitel letecké společnosti Sean Doyle uvedl, že aerolinka je v pokročilé fázi jednání ohledně vytvoření nové organizační jednotky, jež bude nezbytná k zajištění „konkurenční nákladové platformy“, jakmile se odvětví zotaví z pandemie.

Přestože by daná jednotka nabízela běžné služby pod hlavičkou BA, letecká společnost plánuje na letišti razantně snížit náklady metodami, jaké uplatňují konkurenti typu easyJet. Jde např. o nižší osobní náklady a flexibilnější pracovní smlouvy, které by BA umožnily navýšit provoz během rušných letních měsíců a naopak jej bez finančních ztrát omezit v zimě.

Odborová organizace pilotů návrh podporuje, zatímco BA stále vyjednávají s odborovou organizací sdružující ostatní zaměstnance. Piloti by dostávali plat zhruba 3 miliony Kč (100 000 GBP) ročně, tedy podobně jako u easyJetu, avšak méně, než kolik BA vyplácejí na letišti Heathrow.

Pokud odbory návrh akceptují, budou BA z Gatwicku během letní sezóny roku 2022 operovat až 17 letadel typu A320.

Jestliže jednání skončí neúspěchem, BA dle Doyla zváží možnost náhrady portfolia slotů.

BA si na Heathrow vybudovaly pevnou pozici díky ovládnutí tamních slotů a napojení své sítě letů na kratší vzdálenosti na dálkové linky. Gatwick, z něhož se létá především na dovolené, představuje odlišnou výzvu, kdy se BA přímo utkávají s nízkonákladovými konkurenty.

Společnost British Airways, jež před pandemií využívala 18 procent slotů v Gatwicku, od loňského roku z letiště nevypravila ani jeden let na krátkou vzdálenost. Tvrdí, že se nemůže navrátit k původnímu obchodnímu modelu, kvůli němuž na letišti více než 10 let prodělávala.

Pokud by se na Gatwicku vzdala krátkých linek, měla by dle analytiků na výběr ze dvou možností: buďto předat sloty jiné aerolince spadající pod mateřskou společnost International Airlines Group, nebo je odprodat konkurentovi, jako je např. easyJet.

podle Financial Times zpracoval Robert Cetl


Související fotky


Související články

Komentáře



Robert Cetl (...102.90...)
13.09.2021 15:47

O.M.: Ne každý má v hlavě aktuální kurzovní lístek a kalkulačku :)

O. M. - nepřihlášený host (...231.2...)
13.09.2021 15:18

Koukám, že už i tady na planesech chytili autoři ten hloupý zvyk našich (zejména televizních) redaktorů zcela nesmyslně přepočítávat částky v cizích měnách na české koruny.

Celkem 2 záznamy

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace