Nová společnost Italia Trasporto Aereo (ITA), nástupnická společnost zkrachovalé Alitalie, se dočkala v polovině července schválení financování od italské vlády Evropskou komisí.
ITA zahájí provoz v polovině října a s penězi italských daňových poplatníků nyní vyráží na nákupy nové letecké techniky. Ke svému komerčnímu úspěchu potřebuje asi 80 nových letadel, které poptává u Airbusu a Boeingu.
Airbus samozřejmě spoléhá na to, že firma financovaná z italského rozpočtu použije těchto prostředků k nákupu evropské produkce. Boeing naopak sází na 60 až 70% slevu. Airbus drží výši slev na předkrizové úrovni, neboť na letadla má trvalou poptávku a velmi dlouhý seznam nevyřízených objednávek.
Obvyklá výše slev (z katalogových cen) se v odvětví typicky pohybuje okolo 50 %.
Provoz Alitalie vyšel italské daňové poplatníky za posledních asi 10 let na více než 10 miliard dolarů. Italská vláda letos vyčlenila z rozpočtu na start ITA asi 3 miliardy eur a (opět) tvrdí, že (staro)nová společnost bude konkurenceschopná a zisková. Stejného ujištění se ostatně dostalo veřejnosti vždy, když stát poskytl Alitalii další a další úvěry.
Díky velkorysosti Evropské komise dostane ITA do vínku 85 % slotů bývalé Alitalie na hlavní základně Linate v Miláně, na římském pak Fiumicinu 43 %.
ITA bude zpočátku provozovat 52 letadel, příští rok již 78 letadel. Počet letadel by měl ke konci oku 2025 dosáhnout 105 letadel. (ilustrace: news.ro, airlinestravel.com, planes.cz)
Co se vůbec stane se stávající alitalií?
petrp: to že společnsot zkrachovala neznamná, že končí svůj provoz
...zkrachovalá asi nebude ten správný výraz, zrovna teď se dá vidět několik jetadel s volačkou AZA ve vzduchu.
Celkem 4 záznamy
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
Tu rozprodava spravce konkurzni podstaty. To jedine hodnotne jsou sloty, a ty z velke casti prevezme ITA. Samozrejme na primou nabidku, bez souteze.