Iberia používala Airbusy A340 po dobu 24 let. Minulý týden vyřadila ze své flotily poslední A340. Jednalo se o A340-600 (EC-JLE), který svou službu u společnosti zahájil v září 2005. Společnost provozovala celkem 14 letadel A340-600. Pokles poptávky po dálkových letech učinil tato letadla nadbytečnými.
Airbusy A340 nahradily v parku společnosti Boeingy 747-200 a hrály klíčovou roli na linkách mezi Španělskem a Jižní Amerikou. Umožnily také expanzi na linkách do Asie. První A340-300 byl do flotily zařazen v roce 1996 a dne 4. ledna 1998 otevřel A340-300 nejdelší non-stop linku Iberie z Madridu do chilského Santiaga. V roce 2003 společnost převzala první A340-600. Až do roku 2018, kdy Iberia převzala první Airbus A350, byl A340 jediným typem společnosti pro dálkové linky.
Původně se předpokládalo vyřazení posledního letadla v roce 2025. I to samo o sobě potvrzuje, že letecké společnosti se připravují na velmi pomalé obnovení provozu na dálkových linkách.
Jiný člen skupiny IAG, společnost British Airways, se v polovině července rozhodla vyřadit rovnou celou flotilu Boeingů 747. Původně British Airways plánovaly používat 747-400 až do roku 2024. V době rozhodnutí byly British Airways největším světovým provozovatelem letadel 747 pro osobní dopravu. (Foto: Business Traveller, planes.cz)
První A330-300 Iberia obdržela v únoru 2013 a první A330-200 v prosinci 2015, obě dvě verze A330 pravidelně operovaly lety do Severní a latinské Ameriky, takže informace o tom, že A340 byl až do příchodu A350 jediným dálkovým typem společnosti, je absolutní nesmysl!
A330 ktere IB dostala kolem roku 2016 dalkove letadla nejsou ?
Celkem 3 záznamy
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
A klidne do me sijte, ale je to tak. A mimochodem, Swiss udrzuje A340-300, protoze na dalkovky je to ted idealni material (velky dolet a mala kapacita) a CFM56 je mnohem levnejsi na udrzbu, nez nejaky Trent, GEnx a pod. Problem ctyrmotoraku neni spotreba, ale superdraha udrzba tech ultramodernich hi-bypass fanu.