Certifikační program letounu MC-21 krátkodobě přerušila karanténní opatření. Dne 22. dubna byly letové zkoušky obnoveny. Pro získání certifikace musí letadlo vykonat asi 650 letů, z nichž 300 letů již MC-21-300 absolvoval. Zkoušek letadla se účastní kromě zkušebních pilotů a domácích expertů také piloti a specialisté Evropské agentury pro bezpečnost letectví (EASA). Video ze zkušebního letu lze zhlédnout zde.
Do zkoušek jsou nyní zapojeny celkem čtyři létající prototypy, z toho dva vybavené kabinou ve finální podobě, v konfiguraci pro 163 cestujících a maximální konfiguraci pro 211 cestujících. Během zkušebního letu se zaznamenává na 40 tisíc parametrů. Letos se ke zkouškám připojí ještě pátý prototyp, který bude vybaven permskými motory Aviadvigatel PD-14. Další prototyp se podrobuje statickým zkouškám.
Letadla již některé zkoušky dokončila: lety na mezních úhlech náběhu, flutter, zapínání a vypínání motorů za letu, vzletové charakteristiky na minimálních vzletových rychlostech, přistání se simulovaným vysazením motoru, funkce navigačního zařízení a přístrojového přiblížení atd.
Koncem března byla zahájena sériová výroba domácích motorů PD-14. První motory PD-14 z předsériové výroby byly Irkutu dodány v lednu. Stávající prototypy pohánějí motory Pratt & Whitney PW1400G.
Moc pěkné letadlo, držím palce!
Lietadlo moze byt ok, ale ked servis bude na urovni sukhoia tak mimo ruska je to nepredajne.
Celkem 3 záznamy
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
Asi MS-21...