Aerosalón MAKS poprvé odhalil zamýšlený interiér letadla MC-21-300. V době všeobecného trendu ke „zhušťování“, tj. zvyšování počtu cestujících, byli ruští konstruktéři zjevně méně agresivní než jejich západní protějšky a dopřáli cestujícím prostornější interiér. Umožňuje to průměr trupu 4,06 m, což je o 11 cm více než A320neo a asi 37 cm více než 737 MAX. Širší ulička kromě jiného dovolí průchod cestujícího kolem servírovacího vozíku. Vejdou se do ní i dva servírovací vozíky vedle sebe (foto) a mohou se v uličce vyhýbat. Požadavek na vyšší pohodlí cestujících souvisí s typicky většími přepravními vzdálenostmi.
Naopak pokud jde o rozteče sedadel, Irkut předpokládá rozměr 29“, což rozhodně cestujícím ekonomické třídy na dlouhých linkách moc pohodlí nedopřeje. V tomto případě konstruktéři méně efektivně hospodařili s délkou trupu, což může souviset s uspořádáním dveří. Interiér letadla prezentuje výrobce na videu zde.
Za luxus širšího trupu však budou provozovatelé, resp. cestující, platit vyšší spotřebou paliva. Podle společnosti Irkut by však z hlediska palivové efektivnosti neměl MC-21 výrazně zaostávat za svými západními protějšky, a to díky motorům Pratt & Whitney PW1400G a úsporám, které přinese celokompozitní křídlo. Pokud např. srovnáme MC-21 a Airbus A320neo, pak by měl MC-21-200 mít o cca 2 t nižší prázdnou hmotnost.
Letoun nabízí ve dvoutřídní konfiguraci dolet 6000 km (MC-21-300) resp. 6400 km (MC-21-200). Menší verze pojme ve dvoutřídní konfiguraci 132 cestujících (C12Y120) nebo až 165 cestujících v jednotřídní konfiguraci. MC-21-300 pak 163 cestujících (C16Y147) resp. 211 cestujících. Samozřejmě musíme počkat na to, jak nakonec bude vypadat interiér sériových letadel.
Kontrakt na nový interiér pro 18 z celkem 19 letadel 777-300ER podepsaly na MAKSu Boeing a Aeroflot. Součástí modernizace bude nová konfigurace sedadel, modernější systém Wi-Fi a individuálního zábavního systému, nové kuchyňky a toalety. Nový interiér má podtrhnout prémiový charakter dopravce. (Foto, video: Irkut, Aeroflot)
Nebyly vloženy žádné komentáře.
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém