Emirates převzaly 11. listopadu svůj 113. Airbus A380, dalších sedm strojů ještě převezmou. Tím výroba superjumba skončí.
Prezident Emirates Sir Tim Clark, velká osobnost odvětví letecké dopravy, byl a zůstává velkým zastáncem A380. Před zahájením veletrhu v Dubaji poskytl obsáhlé interview pro AirlineRatings týkající se Airbusu A380, ze kterého vybíráme:
Celé interview AirlineRatings je možno nalézt zde. (Foto: Gulf Business)
Jenže nezmínil jeden problém, Nutný rozestup po startu A380 kvůli turbulencím je tak velký, že tam, kde odstartují 2 A380, stihnou odstartovat 3 B777 nebo 4 B787/A330 - takže nasazení A380 téměř nezvýší kapacitu letiště. A380 by hlavně pomohlo sklopné křídlo s větším rozpětím.
Právě že to slovíčko "NEŽ" v té větě není, to jen Vy ho tam vidíte A bez něho má zcela jiný význam. Níže to přesně cituje přispěvatel Víťa.
kde prosim?
jedine misto, kde se vyskytuje 787c je cast, ktera tvrdi pravy opak - 2x787 je vyhodnejsi, nez A380
Ne, vy si to jeste jednou pozorne prectete ☺ Je tam jasne receno, ze 1x380 je v prepoctu na cestujiciho ekonomictejsi nez 2x787
Interview je hodne zajimave a pokud nekdo rozumi A380, pak jsou to Emirates. Je smutne, ze to nekteri ctenari nepochopili.
Je zajimave, kolik ma planes.cz ctenaru, kteri jsou daleko chytrejsi nez Tim Clark. Sice ridi jednu z nejuspesnejsich leteckych spolecnosti, ale zjevne tomu nerozumi. Jo a strani Airbusu. Asi kvuli tomu je polovina objednavek 777X prave od nej.
No, já si myslím, že všechny strany (Airbus, aerolinky, výrobci motorů) si za aktuální stav A380 a jeho ukončení výroby můžou tak trochu sami. Na jednu stranu třeba říct, že Emirates byl hlavní tažný kůň pro jejich výrobu. Na druhou stranu si myslím, že mít 120 těchto strojů je dost i na takový hub jakým je Dubai. Ideální stav může být mezi 40-60ks pro ty největší aerolinky tj. Emirates, Air France, Lufthansa, BA a třeba někdo z USA a dalších pár zákazníků s počtem mezi 10-20 kusy.
Kdyby se toho ,,nebáli'' tak by možná i Airbus šel do nějaké neo verze a třeba by se chytl za nos i nějaký výrobce motorů (ačkoliv jak je psáno výše, tak ti mají svých problému hromadu). Air France a jejich naříkání je podle mě typická francouzská vlastnost. Jestli to nejsou schopni uživit na trasách CDG - LAX/JFK tak pak není problém v letadle, ale u letecké společnosti.
Osobně nejsem fandou toho aby A380 létala na každé letiště což můžeme vidět u Emirates, ale mezi velkými huby proč ne.
Sám přispěl k ukončení programu a změnil objednávky na A350 a teď bude něco vykládat. Měl jsem možnost Tima potkat ještě když byl v BA a kdyby to vedl dal, tak BA už dávno zkrachuje. Jeho geniální myšlenky BA malém položily, až tak, ze se musela sloučit s Iberii a zaměřit se na Španělsko a její nizkonakladovky, jinak už je to dnes mrtvá aerolinka. V Emirates má dávno jen ceremoniální funkci a i tak to má sám dost nahnute.
Na druhé straně, Airbus si za to muže trochu sám, kdyby dokázal nabídnout delší verzi -900 nebo spis -1000 (to křídlo to v pohodě unese) a neo k tomu, určitě by nebyl důvod končit. Jenže ani RR a ani EA nemají dost silný motor, aby to takové letadlo utahlo. RR se topí v problémech s Trent pro 787, GEnx pro 777X se ani nedostal od země a geared PW1Xxx má už dvacet let dětské nemoci. Není nikdo kdo by nabídnul motor co má 440-480kn pro verzi -1000. A tak bohužel A380 konci.
vy ale nejste ve sporu vzdyt i emirates tady rekl, ze 787 je ekonomictejsi
chce si to precist jeste jednou, pomalu.
Celkem 14 záznamů
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
Rozvíjející se trh jednouličkových letadel s dlouhým doletem naznačuje, že mezi dalekými destinacemi se bude moci létat přímo a ne přes huby. Tím poklesne vytížení hubů a tím i potřeba velkoletounů jako je A380. Koneckonců i Emirates si pořizují letadla menší než A380, ani prodeje triplsedmiček nejsou nijak ohromující. Letadla s kapacitou 500 pax jsou holt zatím pro většinu spojení příliš velká.
Uvidíme.