Delta má zájem o až 200 letadel Boeing 797

  • 28.09.2019 08:30

Šéf Delta Air Lines Ed Bastian v rozhovoru pro zpravodajství Bloomberg vyjádřil naději, že Boeing přistoupí k vývoji a výrobě nového letounu pro „střední” trh 797.

Ed Bastian prohlásil, že Delta Air Lines vidí během příští dekády potřebu 200 letadel. Většina poptávky se rekrutuje z potřeby náhrady dosluhujících Boeingů 757 a 767. Delta nyní provozuje 127 letadel 757 a 77 letadel 767. 

Tento povzbuzující signál přichází od Delty v době, kdy Boeing čelí krizi s modelem 737 MAX, který je po dvou katastrofách globálně uzemněn již od 13. března. Delta ve svém parku Boeing 737 MAX nemá, což je jeden z důvodů, který pomohl akciím společnosti k růstu o 17,4 % (od března), což výrazně překonává výkon indexu S&P 500, který za stejnou dobu vyrostl o 9,4 %. Ve stejném období např. American Airlines, které mají 24 uzemněných letadel 737 MAX, ztratily 13,5 %. Delta za posledních několik let podstatně zvýšila svůj tržní podíl na americkém trhu vnitrostátní letecké dopravy.  

Část interview je možno shlédnout na videu zde. (Foto: The Boston Globe)


Fotografie k článku


Související fotky


Související články

Komentáře



MK. (...192.13...)
29.09.2019 12:59

Airbus 321XLR neni schopen pokryt potreby Delty (sahajici od 757-200 po 767-400). Takze pokud 797 nebude vcas, bude muset DELTA zmenit charakter vetsi casti svoji site (nasadit vetsi letadla s vetsim doletem).

Rampa - nepřihlášený host (...236.197...)
29.09.2019 01:17
Ad Columbo

To právě, obávám se, nedovoluje. Aby modernizace zajistila konkurenceschopné parametry, musela by být tak hloubková, že by nakonec stejně šlo de facto o nové letadlo. Probourat se mezi A321LR a A330neo by Boeing mohl jedině tehdy, nabídne-li výrazně úsporný model. A jak píšete: i kdyby jej vyvinul, Delta se toho v nejbližších letech stěží dočká.

Columbo - nepřihlášený host (...245.109...)
28.09.2019 23:28
Dodatek

Snad jediná cesta, jak by se Boeing mohl vrátit do hry o tento segment, je podle mého názoru důkladná modernizace B767. Sice se osobní verze už nějakou dobu nevyrábí, ale nákladní a vojenské mutace ano, takže by nemuselo jít o tak složitou a zdlouhavou věc. Nové křídlo, motory, avionika a kabina a může tu být dalších 40 let. Otázkou, kterou nejsem schopný odpovědět, ale je, jestli současný základ B767 něco takového dovoluje, případně jestli by bylo možné dosáhnout takových ekonomických parametrů, aby to bylo perspektivní.

IvanM (...45.155...)
28.09.2019 19:57

Přesně tak, příliš pozdě. Krom toho na 797 by se pravděpodobně vrhli až po vyřešení problémů se 737 a 777, čili to nebude hned a tak bych počítal s nasazením do provozu možná i déle... Předpokládám, že si je toho Delta vědoma a možná chce jen vyvinout tlak na Airbus kvůli ceně za A321LR/XLR.

Columbo - nepřihlášený host (...245.109...)
28.09.2019 16:34
Příliš pozdě

Průměrný věk B757 i B767 u Delty je 22 let. I kdyby se Boeing rozhoupal k vývoji 797 pro trh s kapacitou 230 - 260 pax (ať už narrow nebo wide body) tak bude trvat minimálně 8 let, než dojde k nasazení do provozu. Toho se část zmíněné flotily Delty nedožije a bude potřeba ji něčím nahradit. A vzhledem k situaci se 737MAX a akvizici Embraeru si myslím, že pro Boeing by mělo větší smysl začít s vývojem nástupce 737, klidně trochu zvětšeného. Embraer může doplnit portfolio na dolním konci, tzn nástupce 737-600. Jen ne další evoluci současné konstrukce 737.

Celkem 5 záznamů

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace