Publikován neoficiální přepis komunikace posádky Ural Airlines s dispečery

  • 19.08.2019 13:00

Internetový portál „Baza” zveřejnil přepis komunikace mezi piloty Airbusu A321 (VQ-BOZ) letu U6 178 společnosti Ural Airlines a řídícími letového provozu. Letoun dne 15. srpna krátce po vzletu přistál nouzově do pole za vzletovou drahou letiště Žukovskij, a to v důsledku výpadku obou motorů po nasátí hejna racků.

Dne 15. srpna v 06:12 místního času odstartoval Airbus A321 k letu do Simferopolu. Řídící letového provozu před vzletem upozornil piloty na „jednotlivé prolétávající ptáky“. 

Asi za dvě minuty po vzletu z letiště Žukovskij piloti ohlásili signál PAN, PAN, PAN, informovali o výpadku motoru a rozhodnutí vrátit se na letiště. Řídící letového provozu dal povolení k návratu, ale v mezidobí došlo k poklesu tahu druhého motoru, což možnost návratu na letiště znemožnilo. Jedinou šancí bylo proto přistát do pole ve směru letu.

V 06:15 požádal pilot o asistenci záchranné služby. Na dotaz dispečera, na jaké jsou výšce pilot odpověděl „přistáli jsme za vzletovou drahou. Cestujících 226 a 7 členů posádky“. Na pozdější dotaz dispečera o funkci nouzového majáku reagoval pilot „nerušte nás, evakuujeme cestující“.

Po evakuaci bylo ošetřeno 10 osob, druhý pilot byl převezen s menším zraněním do nemocnice. 

Velitel letadla kpt. Damir Jusupov (foto 3) a druhý pilot Georgij Murzin obdrželi za úspěšné nouzové přistání od prezidenta Putina titul Hrdina Ruska. Společnost Ural Airlines oznámila, že poškození letadla jsou natolik závažná, že nedovolují opravu.

Shodou okolností hned další den se vracel na letiště Moskva–Vnukovo Boeing 737-500 (VQ-BJM) společnosti Utair po střetu s ptáky ve výšce 4600 ft. Při střetu byl poškozen motor CFM56 a sklo kabiny. (Foto: RIA, TASS)


Fotografie k článku


Související fotky


Související články

Komentáře



Nebyly vloženy žádné komentáře.

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace