Podle ruských médií byl po startu z letiště Žukovskij u Moskvy na trase do Simferopolu nucen nouzově přistát na poli Airbus A321 Ural Airlines (VQ-BOZ). Důvodem nehody bylo nasátí ptáků do motoru. Z 233 osob na palubě utrpělo pouze 15 lehká zranění. Linka U6-718 měla plánovaný start v 6:10 místního času.
Aktualizované informace 15.8.
Společnost Ural Airlines oficiálně potvrdila, že k nouzovému přistání letu U6178 z letiště Žukovskij do Simferopolu došlo v důsledku výpadku obou motorů letadla Airbus A321 (VQ-BOZ), a to po nasátí hejna racků. K tomu došlo bezprostředně po startu. Moment střetu s ptáky zaznamenalo také video cestujícího, které publikovala televize Moskva24. Letadlo dosáhlo po vzletu max. výšku letu asi 300 m. Posádka vypověděla, že prakticky v momentu vzletu došlo k nasátí hejna ptáků a ztrátě tahu pravého motoru a krátce poté i k nasátí ptáků a výpadku levého motoru.
Letadlo přistálo „na břicho“ asi 5 km od konce vzletové dráhy letiště (N55.512 E38.252). Čtyři cestující byli se zraněními dopraveni do místní nemocnice k ošetření. Některé zdroje uvádí celkem 23 zraněných. Společnost ocenila profesionální zvládnutí situace posádkou letadla. Na palubě bylo 234 cestujících a členů posádky.
Při přistání došlo k poškození křídel a motorů letadla, přičemž Ural Airlines označila poškození za závažná. K požáru motorů nedošlo. Provozovatel letiště Žukovskij, společnost Ramport-Aero, ohlásila, že všechny lety jsou odbavovány v normálním režimu.
Cestující letu byli převezeni na moskevské Domodědovo, odkud pokračují do Simferopolu jinými lety. (Foto: AGN Moskva, TASS)
Upravil bych v textu drobnost ,misto motoru bych napsal motorů.
https://www.youtube.com/watch?v=EiGXEncH6O8&feature=youtu.be
Celkem 3 záznamy
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
Posádka je glorifikovana jak ruskými médií, tak často i západními. Prezident Putin dnes dokonce udělil vysoká vyznamenání a lze tedy předpokládat vyměšování FSB do vyšetřování, aby dopadlo "jak má". Přitom správnost jednání pilotů v nelze v tomto momentě vůbec posoudit, samozřejmě ještě nebyly vynaty CVR ani FDR. Nabízí se např. otázka, zda měli piloti z motoru dostatek el. energie, či zda měli čas spustit APU, a hlavně zda se pokusili připravit kabinu na naráz (příkaz brace). A to je poměrně zásadní, mohlo to redukovat zranění, ale hlavně v případě požáru by zranění kolen, kotníků, páteře, atd. mělo zásadní negativní vliv na počet úmrtí. Normálně by se tedy mělo s hodnocením čekat až na závěry vyšetřovací komise, v putinovskem Rusku se ale pravda může ztratit na dlouho, i na věky.