5. srpna zahájil Airbus montáž letadel Airbus A220 v závodě v americkém Mobile (obr. 1). Ten by měl přednostně dodávat letadla americkým zákazníkům. Okolo roku 2025 by měl závod produkovat 40 až 50 letadel ročně. Zvýšené produkce by měl dosáhnout také původní závod společnosti Bombardier v kanadském Mirabel. První vyrobený A220 v Mobile by měl být předán společnosti Delta Air Lines ve 3. kvartálu.
Koncem června evidoval Airbus okolo 550 objednávek na letadla A220, přičemž společnost odhaduje, že potenciál tohoto segmentu je v následujících 20 letech asi 7000 strojů. Airbus intenzivně buduje svůj tržní podíl v tomto segmentu před vstupem Boeingu Brazil na trh s řadou E-Jet E2.
Pro zvýšení výroby letadel A321neo zvažuje Airbus využít kapacit, které se uvolní v roce 2021 po ukončení programu A380. Stávající výrobní kapacity v Hamburku (obr. 2) nestačí rychle rostoucí poptávce a řada dodávek letadel A321neo má navíc citelná zpoždění.
Jak ukázal aerosalón v Paříži, poptávka po A321neo se začíná rychle zvyšovat, a to i díky konverzím objednávek z A320neo na A321neo a A321XLR. Letadla A321neo představují asi 40 % objednávek letadel řady A320neo.
Společnost intenzivně pracuje na zvýšení míry automatizace a robotizace výroby. Zavedení nového uspořádání ACF (Airbus Cabin Flex) totiž vyvolalo nutnost dodatečných manuálních operací, jejichž rozsah a časovou náročnost Airbus podcenil. V nedávné době vyjádřila nespokojenost s opožděním dodávek např. skupina IAG nebo americká společnost JetBlue.
V letošním roce plánuje Airbus dodat zákazníkům 880 až 890 strojů proti 800 strojům v roce 2018. (Foto: Airbus)
Nebyly vloženy žádné komentáře.
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém