ČSA v dochvilnosti letů za červen pod 50 %. Většina letů se zpožděním.

  • 10.07.2019 13:00

Organizace OAG přinesla pravidelnou statistiku dochvilnosti letů za červen. Metodika OAG pokládá za dochvilný ten let, který nemá proti letovému řádu větší zpoždění než 15 min. Oproti jiným ratingům, např. Skytrax, které jsou do značné míry subjektivní, je hodnocení OAG objektivní.

Tabulku vede Garuda, a to výkonem 96,1 %. V příloze přinášíme výsledky Top20 světových společností podle počtu letů. Mezi 20 největších společností se z evropských společností řadí osm společností, jejichž pořadí podle dochvilnosti je následující:

Aeroflot

85.4 %

Ryanair

75,3 %

Air France

74,9 %

SAS

74,5 %

Turkish Airlines

73,2 %

British Airways

71,0 %

Lufthansa

65,3 %

EasyJet

63,2 %

České aerolinie vykázaly v červnu dochvilnost 49,2 %, tj. většina letů přiletěla se zpožděním proti letovému řádu. Letům Smartwings se podle OAG dařilo relativně lépe, dosáhly 58,2 %.

Výkon ČSA znamená další citelné zhoršení dochvilnosti letů proti výkonu za období červen 2018 až květen 2019, kdy aerolinie dosáhly dochvilnosti 59,4 %. Pokud jde o dochvilnost letů, ČSA výrazně potvrdily své postavení mezi nejhoršími leteckými společnostmi světa. (Grafika: OAG)


Fotografie k článku


Související fotky


Související články

Komentáře



MK. (...113.228...)
11.07.2019 17:42

Z CSA vydelily Smartwings?

Naopak Travel Service/SmartWings koupily uz skoro zkrachovale CSA.

O. M. - nepřihlášený host (...231.2...)
11.07.2019 17:38

Podle mě jsou ČSA typickou ukázkou tunelování společnosti. Napřed se z nich organizačně vydělily Smartwings, jako že "specialista na chartery". A protože chartery nesou víc, než obyčejné linky, začaly ČSA chudnout. K tomu přidejme všehoschopnost manažerů. No, a nakonec to dopadlo tak, že Smartvings koupily to, co z ČSA zbylo, a chovají se k nim, jako k nutnému zlu.

Dega - nepřihlášený host (...98.72...)
11.07.2019 10:40

Až ČSA budou létat se svými letadly, ne s letadly smrtwings, budou mít svůj palubní personál a bude je v PRG odbavovat někdo jiný.......
Pro SW jsou prioritou jejich vlastní lety a ne ČSA

Václav Paluzga (...77.161...)
10.07.2019 17:59
pro jen

Že se odbavení dělá na webu dopravce samozřejmě vím, ale web ČSA moji rezervaci vůbec nepoznal. Funkční web dokáže požadavek na check-in přesměrovat na správnou stránku a neháže chybovou hlášku o neexistující letence. Stejně tak je potom podivné, že dokoupit kufr jsem si musel u ČSA...
Burgas online check-in samozřejmě umožňuje.

jen - nepřihlášený host (...135.26...)
10.07.2019 17:13
pro vaclava p

to, ze pri codesharovanem letu musit odbaveni provest na webu dopravce, nikoli tam, kde vam vydali letenku, neni nic mimoradneho. to je bezna praxe.

ne kazde letiste umoznuje online checkin.

planesfun (...17.10...)
10.07.2019 16:48
Cim to je?

Petr ma spravny dotaz, na ktery CSA nema odpoved. Ma ta sama letadla jako Ryanair, ten samy typ zakazniku, stejne ci podobne linky a na zemi nesedi jen 30 min jako to honi Ryanair. A je o 50% horsi v dochvilnosti. Co tedy zbyva - management.

Pan Palzga nema tak docela pravdu. Tabulku vede Aeroflot, ktery ma Pabedu a ta jede dobre. Takze jde to. CSA se proste chovala a chova k zakaznikum udesne, nic nefunguje dobre a cestujici na to nemaji nervy. Kdyz mate dopoledne jednani v Amstru a odpoledne se musite vratit tak zapomente na CSA. A pan Paluzga ma pravdu, ze jim ani on-line check in nefunguje. Jo od nakupu letenky po kufr na letisti vse spatne.

Václav Paluzga (...77.161...)
10.07.2019 16:35
ČSA

Konec ČSA začal v okamžiku, kdy začaly prodávat svoje letenky na lety Smartwings. Asi stejně by dopadly British Airways, kdyby jejich lety operoval Easyjet. Solventní zákazníci by prostě přešli jinam.

Aktuální zkušenost z letu OK4852/OK4861 (letenka ČSA) z PRG do Burgasu (ve skutečnosti Smartwings, přesněji Swift Air - naštěstí, mají mnohem lepší sedačky):

Online check-in: web ČSA vůbec nerozeznal rezervační kód, web Smartwings v pořádku, včetně dokoupení sedačky vpředu u okna.
Tragédie byla zpáteční let - online check-in nebyl vůbec dostupný. Pokus o dokoupení zapsaného zavadla online opět bez úspěchu. Hovor na call centrum Smartwing - odkázali mě na call centrum ČSA. Tam jsem nakonec uspěl. Problém nastal na letišti, doplacený kufr neprobublal všemi systémy jak měl. Po téměř hodině čekání ve frontě koupáků (2 otevřené přepážky na odbavení...) jsem byl "odložen", až přijde někdo kompetentnější. Všeho všudy 1 hodina 40 minut na check-in, pasovku, security... A po přistání v Praze čekání 32 minut na kufr.

Sorry, ale s ČSA/Smartwings - nikdy více.


petrp (...188.170...)
10.07.2019 15:18

Je to klidně možné, byl jsem pracovně u jednoho odletu, kdy se několik minut nepovedl naložit invalidní vozík, musela se sundat rukojet aby nebyl vysoký, problém cca na 6 minut, ovšm slor na XX:22 propadl za pár minut a další znamenal dvouhodinové čekání na další...a to bude i problém AMS.

Martin - nepřihlášený host (...241.23...)
10.07.2019 14:41

To Petr:
Že by se projevila změna handlingové společnosti za "lepší"?

Petr - nepřihlášený host (...11.119...)
10.07.2019 14:36
CSA: Čím to ale je?

No dobře, ale čím to je? To přece není jen příliš optimistickým rozvrhem Smartwings s nedostatečnými rezervami (i když ten hraje roli aspoň někdy). Když prohlížím historii OK616 a OK618, tak ve většině případů je letadlo z předchozího letu v PRG včas, ale do AMS už startuje se zpožděním. Loni se to ještě nestávalo, letos se to stává. Tak čím to tedy je?

Celkem 11 záznamů

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace