OAG zveřejnila rating leteckých společností podle dochvilnosti letů

  • 03.07.2019 17:00

Organizace OAG zveřejnila rating OTP Stars (On Time Performance Stars) za období červen 2018 až květen 2019. Metodika OAG pokládá za dochvilný ten let, který nemá větší zpoždění než 15 min. proti letovému řádu. Oproti jiným ratingům, např. Skytrax, které jsou do značné míry subjektivní, je hodnocení OAG objektivní. OAG vyhodnocuje dochvilnost u leteckých společností i letišť a uděluje rating od pěti do jedné hvězdy. Pokud jde o letecké společnosti, nejvyšší ocenění si odnesly následující společnosti:

Garuda Indonesia

Indonésie

91,6

Fuji Dream Airlines

Japonsko

90,5

Copa Airlines

Panama

90,1

Star Flyer

Japonsko

90,0

Skymark Airlines

Japonsko

89,2

airBaltic

Lotyšsko

88,3

Hawaiian Airlines

USA

87,8

AirDo

Japonsko

87,8

Bangkok Airways

Thajsko

87,4

Binter Canarias

Španělsko

87,3

Uni Airways

Tchaj-wan

86,5

All Nippon Airways

Japonsko

85,2

Aeroflot

Rusko

84,7

Mezi 13 nejlepšími společnostmi tak najdeme hned pět japonských společností, přičemž japonská Skymark Airlines je zároveň jediným pětihvězdičkovým lowcosterem. Evropu zastupují v první lize Binter Canarias, airBaltic a Aeroflot.

Umístění vedoucích evropských společností není nijak zářné: Alitalia (21. místo, 4*), Iberia (22., 4*), KLM (32., 4*), Air France (53., 3*), British Airways (63., 3*). Ostudné je umístění Lufthansy, která sice v ratingu Skytrax dosáhla za podivných okolností jako jediná evropská společnost na 5 hvězd, ale v dochvilnost je na 95. místě, což stačí pouze na dvě hvězdy.

Nepotěší, ale určitě ani nepřekvapí tradičně špatné umístění značky České aerolinie, které jsou na 123. místě (třetí od konce) s dochvilností 59,4 %. ČSA tudíž mají nejnižší rating, tj. jednu hvězdu.  Hůře dopadly v OTP Stars pouze Sunwing Airlines Inc. a Cebu Pacific Air. (Foto: Garuda Indonesia, planes.cz)


Fotografie k článku



Komentáře



O. M. - nepřihlášený host (...231.2...)
04.07.2019 10:49

Škoda, že tu není i rating letišť.

Jinak, pouhé OTP kritérium není až tak moc vypovídající, stačí, že let chytne 16 minut a už "není včas", přičemž pro cestujícího se vpodstatě nic nezmění. Mnohem zajímavější by byly histogramy zpoždění - tedy procentní podíly zpoždění v závislosti na jeho délce (dělené třeba po 10 minutách).

Jan - nepřihlášený host (...48.17...)
03.07.2019 19:04

Žádná s vyjmenovaných top 20 v podstatě není síťový dopravce. Hodnocení nic neříká o tom, jak jsou přestupující cestující rádi, že na ně návazný spoj počká.

jen - nepřihlášený host (...135.9...)
03.07.2019 17:48

cili v zasade se v cele vyskytuji spolecnosti pusobici na trzich/hubech a trasach spise s mene zatizenymi letisti.

klm je jasne (amstr), air france (cdg), ba (lhr) atd atd...

(no, a na konci je csa, ktera si za to fakt muze sama...)

Celkem 3 záznamy

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace